۱۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۳
کد خبر: ۶۳۸۸۵
دولت ژاپن تصمیم گرفت استفاده از اپلیکیشن پیام رسان محبوب لاین برای تبادل اطلاعات حساس را موقتا متوقف کند.
به گزارش پایداری ملی به نقل از ایسنا، کاتسونوبو کاتو، دبیر کابینه و سخنگوی دولت ژاپن اظهار کرد: دولت استفاده از لاین در تبادل اطلاعات حساس را متوقف می‌کند و نیروی ویژه‌ای را فورا تشکیل می‌دهد تا دستورالعمل استفاده فورا تهیه شود.

این تصمیم در پی انتشار اخیر اخباری صورت گرفت که بر اساس آنها، چهار مهندس لاین از سال ۲۰۱۸ در چین به سرورهای این اپلیکیشن در ژاپن که حاوی نامها، شماره های تلفن و نشانی ایمیل کاربران این پیام رسان بوده است، دسترسی داشته‌اند.

بر اساس گزارش رویترز، سخنگوی لاین که ۱۸۶ میلیون کاربر در سراسر جهان دارد، در پی انتشار گزارشهای مذکور اعلام کرد این شرکت دسترسی به پایگاه داده کاربران را برای زیرمجموعه چینی خود مسدود کرده است.

اپلیکیشن لاین در ژاپن به عنوان ابزار ارتباطی اجتماعی اصلی استفاده می‌شود و این اپلیکیشن به عنوان یک زیرساخت اطلاعاتی توسط دولتهای محلی و سایر سازمانها در این کشور مورد استفاده قرار می‌گیرد. لاین در تایوان، تایلند و اندونزی هم محبوب است.

در بحبوحه تشدید رقابت میان آمریکا و چین بر سر برتری فناوری، حساسیت در ژاپن نسبت به کنترل اطلاعات در چین افزایش پیدا کرده است.

لاین با شرکت زد هولدینگز کورپ، اپراتور خدمات اینترنتی یاهو ژاپن در اول مارس ادغام شد تا کسب و کار خدمات آنلاین خود را در سراسر جهان توسعه بخشیده و با غولهای فناوری آمریکایی و چینی رقابت کند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر