۲۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۷
کد خبر: ۶۳۶۱۹
رئیس کمیسیون اروپا گفت: اتحادیه اروپا ممکن است از صادرات بیشتر واکسن کووید ۱۹ جلوگیری کند.
به گزارش پایداری ملی به نقل از فارس، اورزولا فن در لاین، رئیس کمیسیون اروپا گفت: اتحادیه اروپا ممکن است از صادرات بیشتر واکسن کووید ۱۹  به دنبال تصمیم دولت ایتالیا در جلوگیری از صادرات ۲۵۰ هزار دز از واکسن آسترازنکا جلوگیری کند.

توزیع واکسن فایزر/بیواِن تِک در برخی کشورها موقتا به تاخیر افتاد تا این شرکت بتواند ظرفیت تولید را در کارخانه اش در بلژیک افزایش دهد. همچنین توزیع واکسن مدرنا با مشکلاتی مواجه شد، به طوری که ایتالیا و فرانسه کمتر از آنچه که قرار بود را دریافت کردند.

کمیسیون اروپا شرکت آسترازنکا را به دلیل عدم اجرای برنامه تحویل خود به اتحادیه اروپا، حتی به دلیل تهیه دزهای کامل به انگلیس، مورد انتقاد قرار داده است.

طبق طرح اتحادیه اروپا، شرکتی که می‌خواهد واکسن را به خارج از اتحادیه صادر کند، باید درخواست مجوز  کند و در نهایت کمیسیون تصمیم می‌گیرد.

در ماه ژانویه (دی ماه) در خلال نگرانی‌ها درباره کمبود واکسن در اتحادیه اروپا این تصمیم برای کنترل صادرات واکسن گرفته شد و قرار بر این بود که این تصمیم در پایان ماه مارس( ۲۰ روز دیگر) منقضی شود، اما کمیسیون اروپا می‌خواهد آن را تا ژوئن تمدید کند.

مقامات اتحادیه اروپا گفته اند که انگلیس تاکنون از صادرات واکسن‌های آسترازنکا به اتحادیه اروپا جلوگیری کرده و از بند اول انگلیس در قرارداد تأمین خود با این شرکت استفاده کرده است، در مقابل چین واکسن توسعه داده خود را به ۶۹ کشور صادر کرده است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر