۲۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۰
کد خبر: ۶۳۵۷۴
معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی قوه قضائیه با اشاره به زمینه‌های همکاری این قوه با شرکت‌های دانش بنیان برای رفع نیازمندی‌ها گفت: احراز هویت یکی از مسایل مهم این نهاد است که با طرح یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان در حال حاضر این امر از طریق هوش مصنوعی و موبایل اجرایی می‌شود.
به گزارش پایداری ملی به نقل از ایسنا، سید محمد صاحبکار در رویداد مجازی ارائه نیازهای فناورانه سازمان پزشکی قانونی که امروز در صندوق نوآوری و شکوفایی به صورت آنلاین برگزار شد، افزود: یکی از مهمترین مسایلی که باید در سطح کشور به آن توجه شود، این است که مدیران ارشد کشور به تعیین اولویت‌ها توجه کنند. اگر حکمرانان به این اولویت‌ها توجه داشته باشند برخی از مسایل اصلی پیگیری خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه در سال‌های اخیر نگاه به نوآوری، فناوری و اقتصاد مبتنی بر دانش در بین سران قوا در  اولویت قرار گرفته و افزایش پیدا کرده است، اظهار کرد: با اقداماتی که در چند سال گذشته در زمینه شرکت‌های دانش بنیان صورت گرفته است، الان در خصوص زیست بوم دانش بنیان به عنوان یک ارزش صحبت می‌شود و شرکت‌های دانش بنیان تبدیل به ارزش شده است.

صاحبکار ادامه داد: مهمترین اتفاق در ۱۰ سال گذشته این بوده که اقتصاد دانش بنیان از اولویت چندم رفته رفته به یک گفتمان ملی تبدیل شده است و شاهدیم که مدیران برای مذاکره با شرکت‌های دانش بنیان زمان می‌گذارند.

معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی قوه قضاییه، این قوه را یک قوه خدمات محور توصیف کرد و یادآور شد: در مراحلی که قوه قضاییه با عموم مردم در تعامل است، می‌توان انبوه فعالیت‌ها برای تسهیل در انجام کارها با همکاری شرکت‌های دانش بنیان انجام داد و استفاده از فناوری اطلاعات از مهمترین خدماتی است که در قوه قضاییه می توان از آن بهره برد،.

صاحبکار با تاکید بر اینکه در حال حاضر در این زمینه برخی از شرکت‌های دانش بنیان فعال هستند و خدمات ارائه می‌دهند، یادآور شد: سازمان پزشکی قانونی از بزرگترین سازمان‌های قوه قضاییه با شعبات بسیار در سراسر کشور است و در سال چندین میلیون خدمت به مردم ارائه می‌دهد. این سازمان باید بتواند به صورت گسترده با مردم در تعامل باشد و از سوی دیگر نیازهای این سازمان در حوزه تامین تجهیزات می‌تواند از طریق شرکت‌های دانش بنیان تامین شود.

وی احراز هویت را از نیازمندی‌های قوه قضایی برشمرد و خاطر نشان کرد: احراز هویت قوه قضاییه یکی از مواردی است که قابلیت ایجاد کسب و کار دارد. تا پیش از این احراز هویت آنلاین وجود نداشت و تنها از طریق حضور فرد در دفاتر خدمات الکترونیک قوه قضائیه صورت می‌گرفت، اما با همکاری برخی از شرکت‌های دانش بنیان، فرآیند احراز هویت به صورت غیر حضوری و از طریق موبایل و تکنیک هوش انجام می‌شود، ضمن آنکه در کنار آن نیز اشتغال نیز ایجاد شده است.

معاون برنامه ریزی قوه قضائیه با بیان اینکه در سازمان‌های خدمات محور می‌توانیم  کسب و کارهای دانش بنیان ایجاد کنیم و این حلقه مفقوده را با استفاده از توان شرکت‌های دانش بنیان پر کنیم، اظهار کرد: قوه قضاییه در برخی از بخش ها نیازهای نوآورانه دارد که با توجه به مشکلات مالی در بدنه دولت می‌توان در گام نخست به مدل‌هایی که نیاز به هزینه کرد دولت نباشد، توجه کرد و بیشتر مدل‌های مبتنی بر خدمت مد نظر قرار گیرد.

وی اضافه کرد: از این طریق علاوه بر رفع نیاز قوه قضاییه، کسب و کار و ایجاد اشتغال با استفاده از بخش‌های خدمات رسان توسط شرکت های دانش بنیان صورت خواهد گرفت.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر