۱۲ آذر ۱۳۹۱ - ۱۹:۱۱
کد خبر: ۶۲۹
رئیس سازمان بسیج مستضعفین با تأکید بر اینکه مأموریت مهم بسیج در مقطع فعلی تحقق «جامعه اسلامی» است، گفت: قواره‌ای علمی برای تجزیه و تحلیل اقدامات بسیج آماده شده است.
به گزارش پايداري ملي، سردار محمدرضا نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین در جریان بازدید اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس از این سازمان، اظهار داشت: تحول ساختاری که در 3 سال گذشته در بسیج اتفاق افتاده است، پیامدهای مثبت بسیاری را به همراه داشته است.

وی افزود: در سال‌های اخیر برخی وزنه‌هایی که به پای بسیج بسته شده بود، باز شده و بسیج در مسیر مأموریت اصلی خود قرار گرفته است.

سردار نقدی با یادآوری همراهی اثربخش نمایندگان مجلس با بسیج، یادآور شد: در برنامه پنج‌ساله پنجم توسعه شمار اعضای بسیج باید به 30 میلیون نفر برسد، این در حالی است که هنگامی که این مسئله به تصویب رسید ما 13 میلیون نیروی بسیجی در کشور داشتیم که در طی این سال‌ها میزان یادشده دو برابر شده است.

وی با تأکید بر توصیه‌های مقام معظم رهبری در مورد بسیج، گفت: مأموریت مهم بسیج در مقطع فعلی تحقق جامعه اسلامی است که ما برای تحقق آن گام‌های جدّی برداشته‌ایم.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد: در همین راستا بسیج برای خود چشم‌اندازی ترسیم کرده که وجود یک مجموعه و شبکه مردمی ده‌ها میلیون نفری بخشی از این چشم‌انداز است.

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان تأکیدات مقام معظم رهبری در مورد لزوم حرکت علمی بسیج، خاطرنشان کرد: برای اینکه برآورد علمی از وضعیت بسیج و پیشرفت‌ها و ناکامی‌های واحدهای بسیج در جذب و سازماندهی مردمی داشته باشیم، قواره‌ای علمی برای تجزیه و تحلیل اقدامات بسیج آماده شده است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین همچنین برگزاری جشنواره تولیدات فرهنگی و هنری بسیج، برگزاری اردوی راهیان نور، تعالی فرهنگی با بهره‌گیری از آثار و فرهنگ ارزشمند شهدا و دفاع مقدس، حضور گسترده بسیج در عرصه‌های سیاسی و اجتماعی، نهضت روشنگری، فضای مجازی، معرفی شهدای برجسته گمنام را از مهم‌ترین محورهای فعالیت بسیج در جهاد فرهنگی و تبلیغی خواند.

نقدی تأکید کرد: در بحث تبلیغات شهری تلاش بسیج ورود جدی به تبلیغات فرهنگی و مذهبی در سطح شهر است که متأسفانه برخی شهرداری‌ها همکاری لازم را برای این اقدام بسیج نداشته‌اند و با اندیشیدن به سودهای مالی فضا را در اختیار شرکت‌هایی قرار داده‌اند که اغلب اوقات خارجی هستند و وقوع چنین مسئله‌ای در سال تولید ملی جای نقد و تأمل دارد.

وی همچنین اردوهای راهیان نور را از مهم‌ترین عملکردهای بسیج خواند و گفت: در سال جاری شاهد سیر فزاینده داوطلبان برای اعزام به راهیان نور هستیم.

سردار نقدی همچنین در تبیین عملکرد بسیج با بیان اینکه در این سازمان ارزیابی‌ها از کمیت و کیفیت تغییر یافته است، تأکید کرد: افکارسنجی سالانه، بررسی میزان مشارکت‌های مردم در فعالیت‌های مذهبی، انقلابی و انتخابات و همچنین بررسی وضعیت بزهکاری، تخلفات و جرایم از جمله شاخص‌هایی است که در مبانی ارزیابی کیفی فعالیت‌های بسیج لحاظ شده است.

سردار نقدی در پایان سازندگی، فعالیت‌های علمی و ورزشی،  خدمات امداد و نجات و بهداشتی و درمانی و فعالیت‌های دفاعی را از مهم‌ترین محورهای فعالیت بسیج خواند و خواستار نگاه ویژه نمایندگان مجلس در تصویب اعتبارات برای تداوم فعالیت‌های اثربخش بسیج شد.

همچنین در این دیدار عبدالرضا عزیزی رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه اندیشه نمایندگان مجلس به ویژه اعضای کمیسیون اجتماعی بر مبنای تفکرات بسیجی شکل گرفته است،

تأکید کرد: کمیسیون اجتماعی یکی از متفاوت‌ترین کمیسیون‌های مجلس است که همواره نگاه ویژه‌ای به مسئله بسیج داشته و رشد و توسعه بسیج را محور بسیاری از تصمیم‌گیری‌هایش قرار داده است.

نماینده مردم شیروان در مجلس نهم، افزود: همه اعضای کمیسیون اجتماعی یا بسیجی هستند، یا جانباز یا از خانواده شهدا هستند و کمیته ایثارگران برای نخستین‌بار در کمیسیون اجتماعی شکل گرفته است.

وی با اشاره به اینکه 11 نفر از اعضای کمیسیون اجتماعی در کمیته ایثارگران حضور دارند، افزود: این افتخار ماست که همواره طرح‌ها و لوایح مربوط به ایثارگران در این کمیته بالای 80 درصد رای آورده است.

عزیزی همچنین در مورد بی‌مورد بودن انتقادات برخی افراد از اقدامات تأثیرگذار بسیج نظیر راهیان نور، افزود: برگزاری اردوهای راهیان نور، اقدام مثبتی است که باید ادامه یابد، البته باید در اجرای این طرح دقت‌نظر بیشتری انجام شود.

وی همچنین در مورد تبلیغات محیطی بسیج در سطح شهر، گفت: نمایندگان مجلس آمادگی لازم را دارند تا هر گونه همکاری را با بسیج داشته باشند.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس ضمن انتقاد از در حاشیه قرار گرفتن بسیاری از فرماندهان و پیشکسوتان بسیج، خواستار توجه بیشتر به بسیجیان شد.

همچنین در این نشست مشترک، حسین طلا، عباس قائیدرحمت، امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، مهدی عیسی‌پور، محسن علیمردانی نیز دقایقی به طرح موضوع پرداخته و  برخی موارد در مورد نقش‌آفرینی بهتر و تأثیرگذارتر بسیج را متذکر شدند.

گفتنی است، اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس در پایان از نمایشگاه دستاورد‌های سه ساله بسیج بازدید کردند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر