۲۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۰
کد خبر: ۶۲۸۶۶
محمدباقر قالیباف شامگاه یکشنبه در نخستین گام از برنامه‌های فشرده اش در مسکو با روسای نهاد‌های ایرانی در روسیه دیدار و بر ضرورت ارتقاء سطح روابط ایران و روسیه به روابطی راهبردی و عمیق تاکید کرد.
به گزارش پایداری ملی به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، رئیس مجلس شورای اسلامی سوء مدیریت و بوروکراسی دست و پاگیر را یکی از دلایل عدم توسعه مناسبات اقتصادی با همسایه شمالی برشمرد و گفت: می‌توانیم حوزه اقتصادی را هم با همان قدرتی که در حوزه‌های دیگر داریم، در بخش اقتصادی نیز بالا ببریم. تمامی مشکلاتی که امشب در این نشست مطرح شده، این است که ما نمی‌توانیم تولیدات خود را ۲ هزار کیلومتر آن طرف‌تر بفروش برسانیم و تمام این مسایل در این موضوع خلاصه می‌شود که قدرت تولید، قدرت بسته‌بندی، قدرت سیاسی برای انجام هماهنگی‌ها و ظرفیت‌های لازم را داریم، اما سوء مدیریت و بروکراسی‌های غلط موجود در سیستم مشکل اصلی ماست.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه وزارت امور خارجه باید نگاه سیاستی امنیتی خود را به اقتصادی سیاسی تغییر دهد، ادامه داد: ما باید از ۲۰ سال پیش رویکرد خود را در حوزه وزارت خارجه و سفارتخانه‌ها تغییر داده و کاملا اقتصادی سیاسی می‌شدیم تا بتوانیم از ظرفیت‌ها بخوبی استفاده کنیم.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر