۳۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۵
کد خبر: ۶۱۹۷۹
علیزاده برمی در تذکر شفاهی:
نماینده مردم دامغان در مجلس با انتقاد از تاسیس فروشگاه های بزرگ در شهرهای کوچک گفت: هر فروشگاه بزرگی که متولد شود، حداقل ۵۰ نفر از کسبه جزء و خرده پا را به خاک سیاه می نشاند، وزیر صمت در این خصوص تمهیدی بیاندیشد.
به گزارش پایداری ملی به نقل از خانه ملت، علی اکبر علیزاده برمی در نشست علنی امروز (یکشنبه 30 آذرماه) مجلس شورای اسلامی در تذکری ضمن تبریک ولادت حضرت زینب (س) و روز پرستار و تشکر از زحمات وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: مهمترین مسئولیت دولتمردان ایجاد رونق تولید و گسترش اشتغال پایدار در کشور و مبارزه با بیکاری است، اما متاسفانه یکی از عوامل بسیار مهم گسترش بیکاری؛ رشد سرطانی فروشگاه های بزرگ پرزرق و برق در کشور به خصوص شهرهای متوسط و کوچک است.

نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: هر فروشگاه بزرگی که متولد شود، حداقل 50 نفر از کسبه جزء و خرده پا را به خاک سیاه می نشاند، به طوری که تنها در دامغان با 115 هزار نفر جمعیت 11 فروشگاه بزرگ در چند سال اخیر تاسیس شده که باعث تعطیلی 200 مغازه معمولی و بیکاری حداقل 520 نفر شده است. بدین ترتیب هزاران نفر به واسطه این فروشگاه ها تاکنون بیکار شده اند، لذا نابودی کسبه خرده پا با سپردن مطلق مواد غذایی و خواروبار به فروشگاه های بزرگ با امنیت ملی و پدافند غیرعامل مغایرت دارد.

وی افزود: همین کسبه خرده پا بودند که تحریم های آمریکا و دشمنان عنود غربی در اوج بیماری کرونا را بی اثر کردند، در حالی که در غرب مردم فروشگاه های بزرگ را غارت می کردند، لذا استدعا دارم دستور فرمایید موضوع به طور جدی از حیث امنیت ملی، پدافند غیرعامل، اشتغال و اقتصاد خرد و کلان مورد بررسی قرار بگیرد. همچنین دستور فرمایید در شهرهایی با جمعیت زیر 200 هزار نفر تاسیس چنین فروشگاه هایی ممنوع شود تا تحقیقات به نتیجه برسد و براساس آنها تصمیم گیری شود. علیهذا از کمیسیون جهش تولید و صنایع مجلس نیز درخواست می شود موضوع را به طور جدی پیگیری کند./



گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر