۱۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۶
کد خبر: ۶۱۸۴۸
سردار جلالی تشریح کرد
رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: سردار دکتر زارعی در ارتقای توان پدافند سایبری و شیمیایی کشور، نقشی تاثیرگذار ایفا کرده است.
به گزارش پایداری ملی، سردار دکتر غلامرضا جلالی، رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور در گفتگویی به تشریح اقدامات سردار دکتر علی اصغر زارعی در این سازمان پرداخت. 

وی با بیان اینکه مرحوم دکتر سردار زارعی دارای تجارب ارزنده‌ای از دوران دفاع مقدس بودند، تصریح کرد: سردار دکتر زارعی تحصیل کرده دانشگاه نفت آبادان بودند و با شروع جنگ از همان آبادان عازم جبهه‌های حق علیه باطل شد.

سردار جلالی با بیان اینکه با توجه به تخصص ایشان در حوزه مخابرات و الکترونیک، منشا اقدامات درخشانی در سمت جانشین و سپس فرمانده الکترونیک و مخابرات جنگال سپاه بودند، افزود: اقدامات سردار دکتر زارعی در دوران دفاع مقدس، نقش بسیار برجسته‌ای در کشف و شنود مذاکرات دشمن در میدان جنگ و همچنین برقرار ارتباط خوب برای عملیات‌های مختلف رزمندگان اسلام داشت.

نقش سردار زارعی در دوران دفاع مقدس

وی با بیان اینکه سردار دکتر زارعی، در تربیت نیروهای متخصص در حوزه مخابرات و الکترونیک نیز خدمات شایان توجهی به انقلاب اسلامی داشته‌اند، تصریح کرد: همین تربیت نیروهای متخصص بود که در اوج دفاع مقدس که دشمن از شبکه‌های بی‌سیم بسیار پیشرفته که غربی‌های در اختیارشان قرار داده بودند بهره می‌برد، با استفاده از تخصص خود در رمزشکنی بسیار پیشرفته، کمک بسیاری به رزمندگان اسلام در جبهه‌های حق علیه باطل کرد.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با بیان اینکه سابقه سردار زارعی به عنوان رئیس دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه امام حسین(ع) و همچنین حضور ایشان به عنوان رئیس بسیج اساتید از ایشان یک شخصیت دارای اشراف علمی بالا در حوزه های مختلف ساخته بود، تصریح کرد: سابقه ایشان در 2  دوره نمایندگی مجلس نیز ایشان را صاحب تجارب ارزنده‌ای کرد و همین امر سبب شد تا با ورود ایشان به سازمان پدافند غیرعامل کشور، توانستیم از تخصص ایشان در حوزه سایبری، الکترونیک و الکترو مغناطیس و همچنین پدافند پرتوی استفاده کنیم.

تجارب ارزنده سردار زارعی و ارتقای توان پدافند سایبری و شیمیایی

سردار جلالی تصریح کرد: در سال گذشته که تمرکز تهدیدات کشور در حوزه سایبری بود تجارب ارزنده ایشان در کنار برگزاری 150 مانور تخصصی پدافند سایبری در دستگاه ها، سبب شد تا بخش زیادی از آسیب پذیری‌ها کشف و احصا شود تا با رفع آن از بروز خسارت های احتمالی جلوگیری کنیم.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور خاطرنشان کرد: همچنین توجه و پیگیری‌های سردار دکتر زارعی در مورد اقدامات پیشگیرانه در حوزه شیمیایی، نقش بسزایی در ارتقای توان پدافند شیمیایی صنایع ما داشته است.

وی تصریح کرد: متاسفانه، اخیر شاهد دو ثلمه بزرگ به حوزه پدافند غیرعامل کشور بودیم. یکی ترور ناجوانمردانه شهید فخری زاده بود که عمده اقدامات این شهید عزیز در حوزه ارتقای بازدارندگی و پدافند غیرعامل کشور بوده است. اقدامات ایشان در مرکز عمل کلی پدافند غیرعامل کشور و ساخت تجهیزات پدافندی در حوزه پدافند زیستی، پرتوی و شیمیایی کمک بسیاری به بحث ارتقای تاب آوری زیرساخت‌های حیاتی کشور در حوزه‌های مختلف کرده است. ثمله دیگر نیز درگذشت سردار دکتر علی اصغر زارعی بود که حضور ایشان در مقام جانشینی سازمان پدافند غیرعامل همواره حلال مشکلات و چالش‌هایی بزرگ بود.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل ابزار امیدواری کرد شاگردانی و جوانانی که زیرنظر این دو عزیز از دست رفته تربیت شده و آموزش دیده‌اند، ادامه دهندگان شایسته راه ایشان در راه اعتلا و پیشرفت ایران اسلامی باشند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر