۲۵ آذر ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۸
کد خبر: ۶۱۴۴
سردار جلالی در دیدار با رییس آموزش و پرورش:
دانش آموزان که همان مسافرین و تشکیل دهنده ی جامعه هستند. که میتوان با آموزش، آنها را از یک فرد منفعل ، ترسو و بدون اعتماد بنفس به یک امداد گر شجاع تبدیل کرد و حس امداد گری را در آنها پرورش داد تا جایی حتی اگر در خانه ی خودش هم اتفاقی رخ داد آن را مدیریت کرده و براحتی از پس مشکلات بر بیاید.
پدافند غیر عامل یعنی مصون سازی بدن در برابر تهدیدات تا جایی که اگر دشمن تلاشی کرد برای آسیب رساندن هیچ اثری از آن نباشد. لذا باید کاری کرد تا در کل کشور ، جامعه و در دستگاه های اجرایی مسئله پدافند غیر عامل نهادینه شود. همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند مسئله پدافند یک اصل همیشگی و مستمر است وما نیز با این نگاه وارد موضوع شدیم که تهدیدات علیه کشور ما چه چیزهایی است.
گام اول شناخت تهدیدات و منشا آن است اینکه در در چه حوزه ای چه تهدیدی بر علیه ما انجام میدهند مثلا در حوزه اقتصادی،نظامی و حوزه سایبری و غیره. یکی از این حوزه های تهدید ، حوزه آموزش و پرورش است. حفظ جان سیزده میلیون نفر دانش آموز تا زمانی که در محل تحصیل هستند بر عهده آموزش و پرورش است؛ مانند مسافرین هواپیمایی که در تمام طول پرواز و رسیدن به مقصد مسئولیت جانشان بر عهده خلبان و خدمه پرواز که آموزش دیده اند است. مدیر و معلمین و کادر مدرسه و آموزش همان گروه و خدمه پروازاند و باید آموزش دیده باشند تا در زمان وقوع حادثه بذانند چه کاری باید انجام دهند.
نکته دوم دانش آموزان که همان مسافرین و تشکیل دهنده ی جامعه هستند. که میتوان با آموزش، آنها را از یک فرد منفعل ، ترسو و بدون اعتماد بنفس به یک امداد گر شجاع تبدیل کرد و حس امداد گری را در آنها پرورش داد تا جایی حتی اگر در خانه ی خودش هم اتفاقی رخ  داد آن را مدیریت کرده و براحتی از پس مشکلات بر بیاید.
موضوع دوم، موضوع فرهنگ سازی در آموزش و پرورش است ؛ سن اصلی فرهنگ سازی در همان سنین ابتدایی تا راهنمایی است و شکل میگیرد. لذا باید از همان ابتدا آموزش هایی در حوزه های دفاع خصوصا غیر نظامی و بدون اسلحه در راس کار قرار گیرد. آموزش هایی چون استفاده از فن آوری اطلاعات ،امنیت و آسیب شناسی و تهدیدات در حوزه سایبری  و راه حل های آن را از ابتدایی تا سطوح پیشرفته مرحله به مرحله باید به دانش آموزان آموخت و آنها را آگاه ساخت.          

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر