۱۵ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۲
کد خبر: ۶۱۴۲۵
مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری قزوین گفت: تهدیداتی در تعدادی از زیرساخت‌های حساس، مهم و حیاتی استان شناسایی شده است.
به گزارش پایداری ملی به نقل از باشگاه خبرنگاران، افشار مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری قزوین گفت: بیش از هزار زیرساخت در استان شناسایی و تعدادی از زیرساخت‌های حساس، مهم و حیاتی دسته بندی و ۵ تهدید مشترک نیز در این دسته شناسایی شده است.

افشار افزود: پدافند غیرعامل استان با کمک دستگاه‌های اجرایی همواره درصدد شناسایی تهدیدات به ویژه سایبری است و بر همین اساس امیدواریم زیرساخت‌های شبکه ملی اطلاعات برای مهار حملات سایبری، راه اندازی شود.

وی تصریح کرد: شبکه ملی اطلاعات در سطح کلان صورت می‌گیرد و ناگزیر هستیم که به این سمت حرکت کنیم و نباید محل ذخیره اطلاعات حساس کشور به ویژه اطلاعات بانکی در خارج از کشور باشد.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری گفت: طرح جامع پدافند غیرعامل استان با همکاری وزارت کشور، استانداری قزوین و سازمان پدافند غیرعامل تدوین شده است و در این طرح ۴ هدف اصلی شناسایی دارایی‌ها و تملکات موجود در استان و برنامه ریزی برای مقابله با تهدیدها، پیگیری می‌شود.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری قزوین تأکید کرد: سن آسیب پذیری مخاطبان در فضای مجازی پایین آمده است و باید با شناسایی گروه‌های هدف، تولیدات فرهنگی متنوع در اختیار آن‌ها قرار دهیم.

وی افزود: پدافند بیولوژیک یکی از موضوع‌های مهم در استان است و با همکاری دستگاه‌های اجرایی، از اقدامات خوبی برای حفاظت از منابع آب استان صورت گرفته است تا از ورود هرگونه مواد سمی و عوامل بیماری زا جلوگیری شود.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری گفت: کارگروه‌های تخصصی از جمله کمیته امنیت غذایی و گیاهان در استان راه اندازی شده است و برای جلوگیری از ورود هرگونه بیماری و آلودگی، قرنطینه محصولات دامی و گیاهی به صورت کامل در استان صورت می‌گیرد.

وی افزود: در کشور ما ساختار‌ها و وظایف سازمان پدافند غیرعامل و مدیریت بحران مجزاست و پدافند غیرعامل موضوعات انسان ساخت را پیگیری و مدیریت بحران نیز مخاطرات طبیعی را رصد می‌کند.

شهامی، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان هم گفت: با توجه به پیشرفت‌های فناوری به ویژه در فضای مجازی، شاهد حملات گسترده سایبری هستیم و کشور ما هم به دلیل حساسیت‌ها بالا، روزانه تحت حملات گسترده سایبری قرار می‌گیرد.

وی افزود: با توجه به پیشرفت روزانه علم، نیرو‌های جوان کشورمان برای مقابله با تهدید‌های سایبری، از آمادگی لازم برخوردار هستند و با این حملات مقابله می‌کنند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان خاطرنشان کرد: با ایجاد زیرساخت‌های مناسب در استان، دیگر شاهد قطعی ارتباطات فیبرنوری در استان نیستیم.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر