۱۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۷
کد خبر: ۶۱۳۸۵
در هفته پدافند غیر عامل، به منظور افزایش ضریب ایمنی و ارتقای آمادگی‌ها، مانور پدافند غیرعامل در مجتمع ذخیره سازی و سیلوی شهید نخعی قم اجرا شد.
به گزارش پایداری ملی، سرپرست اداره کل غله و خدمات بازرگانی قم روز دوشنبه در این خصوص به ایرنا گفت:‌ مانور پدافند غیرعامل در قالب اطفای حریق، حمل مصدومین از ارتفاع و طبقات، همچنین قطع برق سراسری و استفاده از ظرفیت دستگاه دیزل ژنراتور برق اضطراری به منظور سنجش کارآیی در تامین برق تمامی تجهیزات سیلو با حضور کلیه کارکنان مجتمع ذخیره سازی استان انجام شد.

سعید محمدی افزود:‌ در جریان برگزاری این مانور با همکاری بسیج ادارات و نیروی انتظامی استان،‌ عملیات واکنش سریع کشف و خنثی سازی تعرض به مجتمع ذخیره سازی به موقع و با سرعت عمل بالا اجرا، کنترل و مدیریت شد.

وی ادامه داد: در شرایط کنونی پدافند غیرعامل در همه عرصه ها و زمینه ها باید مورد توجه و عمل قرار گیرد، به خصوص در مراکز ذخیره سازی و نگهداری کالاهای استراتژیک که این مساله از اهمیت بیشتری برخوردار است.

وی با اشاره به اهمیت ویژه ای که تامین و نگهداری گندم در موضوع پدافند غیر عامل دارد و لزوم مقابله با تهدیدهای این حوزه، گفت: دقت نظر و تلاش بی وقفه در جلوگیری از ورود گندم‌های بی کیفیت و نیز حساسیت مضاعف در حفظ و نگهداری آن، از وظایف همیشگی تمامی کارکنان مجتمع ذخیره سازی شهید نخعی قم است.  

محمدی ضمن تاکید بر ضرورت آموزش مستمر کارکنان و لزوم انجام مانورهای دوره ای در این بخش، بیان کرد: تلاش برای حفظ و ارتقای آمادگی مجموعه مجتمع ذخیره سازی سیلو قم تا حصول اطمینان از مصونیت و آمادگی کامل در برابر تهدیدها به جد ادامه خواهد داشت.

سیلوی بتنی شهید نخعی که در جنوب غربی شهر قم قرار دارد، دارای ظرفیت ذخیره سازی ۱۰۸ هزارتن گندم و ۳۶ کندو می‌باشد، این سیلو با توان تخلیه و بارگیری ۲۰۰ تن در ساعت در زمینی به مساحت ۹۰هزار مترمربع احداث شده و از امکانات و تجهیزات کامل تخلیه و بارگیری گندم برخوردار است.

هر ساله هشتم آبان ماه به عنوان روز پدافند غیرعامل نام‌گذاری شده که به دلیل گستردگی برنامه‌ها و اقدامات یک هفته به این امر اختصاص داده می‌شود. 

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر