۰۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۳
کد خبر: ۶۱۳۳۰
مانور قطع ارتباط مخابراتی برون شهری به مناسبت هفته پدافند غیرعامل در مرکز مخابرات شهید چمران سنندج با موفقیت برگزار شد.
به گزارش پایداری ملی به نقل از خبرگزاری فارس، این مانور با حضور معاون اداره‌کل پدافند غیرعامل استانداری کردستان، مدیران مخابرات منطقه برگزار و پس از قطع ارتباط بین دو شهرسنندج - دیواندره مسیر جایگزین سنندج- دهگلان - بیجار پیش بینی و ارتباط با موفقیت برقرار شد.

مدیر مخابرات منطقه کردستان در حاشیه برگزاری این مانور اظهار داشت: این عملیات تمرینی برای کسب آمادگی در مواقع بحرانی از جمله زلزله، سیل و حوادث غیرقابل پیش بینی در استان است.

آزاد حکمت اضافه کرد: در صورتیکه در اثر حادثه‌ای ارتباط مسیر درون یا برون شهری دچار قطعی شود، از طریق مسیرهای جایگزین و بدون اینکه مشترکان متوجه شوند، ارتباط برقرار خواهد شد.

 وی یادآور شد: با انجام مانور قطع ارتباط مخابراتی، آمادگی خود را در شرایط بحرانی سنجیده تا در چنین مواقعی شهروندان دچار کمترین مشکل نشوند و بتوانند از خدمات مخابرات استفاده کنند.

مدیر مخابرات منطقه کردستان با بیان اینکه این مانور به شکل واقعی و عملی اجرا شد، افزود: تمام شبکه مخابراتی استان ایزوله شده است و کسی قادر به خرابکاری یا ایجاد مشکل نیست.

در ادامه این مانور معاون اداره‌کل پدافند غیرعامل استانداری کردستان با بیان اینکه انجام چنین مانورهایی موجب سنجش توان فنی و سامانه های در اختیار برای شرایط بحران می‌شود، گفت: یکی از مزایای برگزاری مانورها شناسایی نقاط ضعف و قوت است.

عبدالله رشیدی‌پور افزود: آمادگی مخابرات به لحاظ فنی و کنترل سیستم‌های مخابراتی در انجام این مانور قابل تمجید و قدردانی است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر