۰۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۰
کد خبر: ۶۱۲۸۴
در نشست ملی پدافند غیرعامل انجام شد؛
استان آذربایجان شرقی در نشست ملی پدافند غیرعامل به عنوان یکی از چهار استان برتر کشور در حوزه پدافند غیرعامل در سال 1399 معرفی شد.
معرفی استان آذربایجان شرقی به عنوان استان برگزیده در حوزه پدافند غیرعامل در سال 1399
به گزارش خبرنگار پایداری ملی از تبریز، در این همایش که با حضور وزیر کشور و رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در سالن جلسات وزارت کشور برگزار شد، استاندار آذربایجان شرقی با اهدای لوح سپاس از سوی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور مورد تجلیل قرار گرفت.

در این لوح، از تلاش‌های استاندار آذربایجان شرقی در جهت تحقق اهداف و سیاست‌های ابلاغی پدافند غیرعامل به منظور مصون‌سازی زیرساخت‌ها و صیانت از مردم در برابر تهدیدهای دشمن و اجرای منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی قدردانی شده است.

در این نشست همچنین محمدرضا پورمحمدی، استاندار آذربایجان شرقی به نمایندگی از استانداران، دیدگاه‌ها و پیشنهادهای استان‌ها درخصوص طرح جامع پدافند غیرعامل را ارائه کرد.

پورمحمدی خواستار توجه بیشتر به مقوله پدافند غیرعامل در تدوین برنامه پنج‌ساله هفتم توسعه و لایحه بودجه کل کشور در سال 1400 شد و گفت: اجرای طرح‌های جامع پدافند غیرعامل از موضوعات جدی و ضروری کشور در شرایط کنونی است.

وی با اشاره به نهایی شدن طرح‌های جامع پدافند غیرعامل در همه استان‌های کشور، گفت: برای تضمین اجرایی شدن این طرح‌ها، ابلاغ آنها از سوی معاون اول رئیس جمهور یا رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور به وزارتخانه‌ها و استان‌ها ضروری است.

پورمحمدی همچنین ابلاغ برش دستگاهی این طرح‌ها به وزارتخانه‌های مربوط را خواستار شد و گفت: در تدوین برنامه پنج‌ساله هفتم توسعه و لایحه بودجه کل کشور در سال 1400 هم باید توجه بیشتری به مقوله پدافند غیرعامل صورت گیرد.

استاندار آذربایجان شرقی با تأکید بر اینکه خروجی طرح‌های جامع پدافند غیرعامل باید به پروژه‌های قابل اجرا تبدیل شود، افزود: در این زمینه لازم است یکی از استان‌ها به عنوان پایلوت برای ایجاد هماهنگی و تعامل بهتر با دستگاه‌های ملی و وزارتخانه‌ها انتخاب شود.

پورمحمدی با اشاره به رشد روزافزون تهدیدها و دارایی‌های کشور، گفت: با توجه به این مسأله، طرح‌های جامع پدافند غیرعامل باید با گذشت زمان مورد بازنگری و به‌روزرسانی قرار گیرند.

وی با بیان اینکه طرح‌های جامع پدافند غیرعامل باید به عنوان سند راهبردی در تمام حوزه‌های پدافندی مورد توجه قرار گیرند، گفت: سیاست‌گذاری‌های سالانه استان‌ها و تصمیم‌گیری کمیسیون‌های تخصصی شوراهای برنامه‌ریزی نیز باید بر مبنای این طرح‌ها انجام شود.

در این نشست که اعضای شوراهای پدافند غیرعامل استان‌ها نیز به صورت ارتباط تصویری در آن حضور داشتند، دکتر عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور، سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح و سردار غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور سخنرانی کردند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر