۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۶۱۲۵۶
مدیرکل پدافند غیرعامل:
محمدباقر آقایی، مدیرکل پدافند غیرعامل آذربایجان شرقی در جلسه آموزشی توجیهی مدیران و مسئولین IT دستگاه‌های اجرائی استان بر رصد و پایش مداوم شبکه سازمان، انجام رزمایش و تمرین‌های مختلف جهت ارزیابی آمادگی ها در برابر تهدیدات و آسیب‌های حوزه سایبری تاکید کرد.
به گزارش خبرنگار پایداری ملی، آقایی، ضمن تشریح چالش‌های حال حاضر حوزه سایبری افزود: بازیگران دولتی و غیردولتی با استفاده از قدرت سایبری سعی می‌کنند تا به اهداف سیاسی، اجتماعی، ایدئولوژیک و یا مالی دست پیدا کنند و برای رسیدن به این اهداف شیوه‌های متفاوت در حوزه سایبر و در سطوح مختلف جنگ سایبری، تروریسم سایبری و ... بکار می‌گیرند.

مدیرکل پدافند غیرعامل با بیان اینکه کشورهای استکبار بارها با تولید جنگ افزارهای سایبری از جمله ویروس استاکس نت بر علیه برنامه‌ هسته‌ای کشور قصد ضربه زدن به جمهوری اسلامی ایران را داشتند گفت: در کنار تولید این جنگ افزارها همواره سعی دارند با ایجاد اختلال در زیرساخت‌های سایبری و ارتباطی کشور باعث توقف ارائه خدمات ضروری و بوجود آمدن نارضایتی عمومی و تضعیف حاکمیت کشور شوند.

دبیرشورای پدافند غیرعامل استان رویکرد پدافند غیرعامل در حوزه سایبری را استفاده از فرصت‌ها و مقابله با تهدیدها اعلام و کرد و افزود: ماموریت پدافند غیرعامل رصد و شناسایی تهدیدات حوزه‌های مختلف، اطلاع رسانی و هشدار به موقع به زیرساخت‌ها می باشد تا مسئولین و متولیان دستگاه‌ها نسبت به اتخاذ تدابیر پیشگیرانه و مقابله‌ای اقدام کنند.

وی با اشاره به نقش و اهمیت آموزش در پیشگیری و کاهش آسییب‌ها و تهدیدات این حوزه در سازمان‌ها، بر اجرای دوره‌های امنیت سایبری در سطح عمومی و تخصصی برای کارشناسان و مدیران دستگاه‌ها تاکید کرد.

جانشین قرارگاه پدافند سایبری استان نیز با اشاره به اهمیت امنیت سایبری دستگاه‌ها در برهه زمانی حاضر که کشور مورد هجمه همه جانبه دشمنان قرار دارد، بر نقش نظارت و بازدیدهای سایبری دستگاه‌ها در جهت کاهش راه‌های نفوذ و تهدیدات زیرساخت‌های سایبری استان تاکید کرد.

وی نگاه حمایتی مدیران سازمان‌ها را در ارتقای سطح امنیت سایبری دستگاه‌ها پر رنگ عنوان کرد و افزود: دستگاه‌هایی که در آن‌ها مدیران مطلع و علاقمند به بحث فناوری اطلاعات بر سرکار هستند هم از لحاظ تجهیزات سخت افزاری و نرم‌افزاری و هم در بحث آموزش نیروهای انسانی حوزه IT از وضعیتی مطلوب تری نسبت به سایر دستگاه‌ها برخوردار هستند.

یوسفی، مدیر مرکز راهبردی افتای استان نیز در این جلسه با اشاره به تهدیدات و ضعف‌های موجود در برخی دستگاه‌های استانی، نقش جداسازی اینترنت از شبکه داخلی را در کاهش میزان سطح حملات خارجی به دستگاه‌ها مهم ارزیابی کرد.

وی در بخش دیگر، پشتیبان‌گیری بروز، مطمئن و آفلاین از اطلاعات سازمان را تنها راهکار قابل اعتماد برای مقابله و مدیریت رخدادهای سایبری دستگاه‌ها اعلام کرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر