۰۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۸
کد خبر: ۶۰۹۸۱
مجوز فعالیت نخستین صندوق تخصصی سرمایه گذاری هوش مصنوعی و فناوری اطلاعات اخذ شد.
به گزارش پایداری ملی، یکی از صندوق‌های سرمایه‌گذاری جسورانه، به عنوان نخستین صندوق تخصصی سرمایه‌گذاری در حوزه استارتاپ‌های هوش مصنوعی و فناوری اطلاعات، از سازمان بورس و اوراق بهادار مجوز فعالیت دریافت کرد و پس از طی فرآیند اخذ موافقت اصولی، پذیره‌نویسی، ثبت صندوق و درخواست مجوز و اخذ مجوز فعالیت، امروز، این صندوق به صورت رسمی فعالیت خود را آغاز کرد.

محمد میلانی، مدیر سرمایه‌گذاری این صندوق سرمایه‌گذاری جسورانه، گفت: این صندوق با سرمایه ۲۰ میلیارد تومانی راه‌اندازی شده و به زودی میزان سرمایه این صندوق افزایش خواهد یافت.

وی با بیان اینکه نخستین صندوق تخصصی سرمایه‌گذاری هوش مصنوعی و فناوری اطلاعات با اخذ مجوزهای لازم فعالیت خود را آغاز کرده، اظهار کرد: این صندوق برنامه دارد از استارتاپ‌های حوزه هوش مصنوعی و فناوری اطلاعات تا سقف ۵ میلیارد تومان حمایت مالی کند.

مدیر سرمایه گذاری این صندوق خاطر نشان کرد: در این مدت، صندوق ۲۵۰ استارتاپ را مورد بررسی قرار داده که از این تعداد ۴۰ استارتاپ ارزیابی تخصصی شده و از این تعداد ۱۰ استارتاپ، به کمیته سرمایه‌گذاری صندوق راه پیدا کرده و مورد بررسی نهایی قرار گرفته‌اند و درحال حاضر ۳ استارتاپ در مرحله حمایت و سرمایه‌گذاری این صندوق قرار گرفته‌اند.

میلانی ادامه داد: سرمایه‌گذاری‌های این صندوق بر استارتاپ‌هایی خواهد بود که در مراحل اولیه و میانی رشد و فعال در زمینه هوش مصنوعی و فناوری اطلاعات باشند.

وی اظهار کرد: علاوه بر بررسی استارتاپ‌ها، ارتباطات و همکاری‌های گسترده‌ای با گروه‌های مختلف صورت گرفته است. در ارتباط با دانشگاه‌ها، این صندوق تفاهم‌نامه‌ای با صندوق پژوهش و فناوری اصفهان منعقد کرده است و همچنین تفاهم‌نامه‌هایی در حوزه هوش مصنوعی با دانشگاه‌های تهران و خواجه نصیر منعقد خواهد شد.

بر اساس اعلام روابط عمومی این صندوق، وی خاطرنشان کرد: این صندوق حضور در اکوسیستم های استارتاپی را از اولویت های خود می داند و ارتباط گسترده‌ای با پلتفرم‌های سرمایه‌گذاری جمعی و صندوق‌های سرمایه‌گذاری جسورانه دیگر برقرار کرده است.
منبع: ایسنا
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر