۲۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۲
کد خبر: ۶۰۸۰۱
کمیسیون تجارت فدرال آمریکا تا قبل از پایان سال جاری میلادی از فیس‌بوک به جرم انحصارطلبی تجاری شکایت خواهد کرد.
به گزارش پایداری ملی به نقل از خبرگزاری مهر، کمیسیون تجارت فدرال آمریکا بعد از بررسی‌های مفصل قصد دارد از فیس‌بوک به علت انحصارطلبی تجاری شکایت کند. این کمیسیون با بررسی نحوه خرید شرکت‌های کوچک‌تر توسط فیس‌بوک در این زمینه به جمع بندی قطعی رسیده است.

نحوه خرید واتس‌اپ و اینستاگرام توسط فیس‌بوک در دو سال اخیر باعث شده تا این شبکه اجتماعی به طور جدی به انحصارطلبی و تلاش برای از میدان به در کردن رقبا متهم شود. انتظار می‌رود تکمیل این تحقیقات به بعد از سال ۲۰۲۱ کشیده شود.

کمیسیون یادشده چندی قبل فیس بوک را به علت بی توجهی به ضرورت حفاظت از حریم شخصی مشتریان ۵ میلیارد دلار جریمه کرده بود. علت این امر انتقال بدون اجازه اطلاعات شخصی کاربران فیس بوک به شرکت کمبریج آنالیتیکا با هدف بررسی میزان محبوبیت دونالد ترامپ نامزد وقت انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بود.

در جولای گذشته کنگره آمریکا مارک زاکربرگ مدیرعامل فیس بوک را فرا خواند تا در مورد عملکرد وی و به خصوص خرید یک میلیارد دلاری اینستاگرام تحقیق کند. در جریان این بررسی‌ها مدیران عامل گوگل و آمازون نیز فراخوانده شدند. در جریان بررسی‌های مذکور برخی ایمیل‌های رد و بدل شده میان مدیران ارشد فیس بوک افشا شد که در آنها بر ضرورت خنثی سازی رقبای بالقوه و کنار زدن آنها تاکید شده بود و این مساله علاقه فیس بوک به رویه‌های انحصارطلبانه را بیش از گذشته نشان می‌دهد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر