۱۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۹
کد خبر: ۶۰۶۵۸
با هدف افزايش تاب آوري شبكه هاي توزيع برق انجام شد
طي روزهاي اخير 4 مانور پدافند غيرعامل با هدف اصلاح و ساماندهي شبكه هاي توزيع برق و آمادگي اكيپ هاي اجرايي در شرايط بحراني در استان زنجان اجراشد.
به گزارش پایداری ملی، به نقل از روابط عمومي شركت توزيع برق استان زنجان، مهندس پيام جوادي معاون بهره برداري و ديسپاچينگ اين شركت در گفتگو با روابط عمومي از اجراي 4 مانور با هدف اصلاح و ساماندهي شبكه هاي توزيع برق و آمادگي اكيپ هاي اجرايي در شرايط بحراني در سطح اين استان خبر داد.

وي اظهار داشت: با توجه به شرايط جغرافيايي استان زنجان در فصل زمستان و قرارگيري بخش اعظم استان در منطقه سرد و كوهستاني، به منظور افزايش تاب آوري شبكه هاي توزيع برق و افزايش هماهنگي و آمادگي لازم اكيپ هاي اجرايي، 4 مانور مديريت بحران و پدافند غيرعامل طي روز هاي اخيردر 4 نقطه حساس استان با حضور 64 اكيپ در سطح استان اجرا شد.

وي عملكرد اكيپ‌هاي اجرايي حاضر در مانورهاي ياد شده را مناسب ارزيابي و تصريح كرد: مانور بحران كاوند با هدف اصلاح 7 كيلومتر شبكه جاده دندي حد فاصل دهشير-چايرلو، تغيير آرايش شبكه ، تعويض مقره و نصب فيوزكات اوت به وسيله امور برق شرق اجرا شد.

همچنين اين مانور با حضور 25 اكيپ عملياتي و پشتيباني مشتمل بر 90 نفر پرسنل فني و اجرايي، با رعايت موارد ايمني و اعمال 4 ساعت خاموشي و كار بر روي 63 اصله پايه فشار متوسط بتني و چوبي و نصب سه دست فيوز كات اوت با اعتباري بالغ بر 810 ميليون ريال از محل اعتبارات اصلاح و بهينه سازي – پدافند غير عامل و مديريت بحران روستايي انجام شد.

وي در ادامه با اشاره به مانور اجرا شده در حوزه غرب شهرستان زنجان، بيان كرد: طبق ارزيابي هاي بعمل آمده در زمينه مديريت بحران و پدافند غيرعامل در مناطق حساس غرب شهرستان زنجان، مانور خروجي امين آباد با حضور اكيپ هاي عملياتي، اورژانس و فرماندهي راهنمايي و رانندگي و جمعيت هلال احمر اجرا شد.

مانور خروجي امين آباد با هدف اصلاح 5 كيلومتر طول شبكه، تعويض مقره ، تعويض راس تيري، اصلاح ارتباطات كاورگذاري كنسول ترانس، برق گير و جرقه گير، با حضور 14 اكيپ عملياتي و پشتيباني شامل 57 نفر پرسنل فني و اجرايي با اعمال 4 ساعت خاموشي با اعتباري بالغ بر600 ميليون ريال با راهبري مديريت امور برق غرب شهرستان برگزار شد.

وي مانور پدافند غيرعامل اجرا شده در حوزه برق شهرستان خرمدره را از ديگر مانور هاي مهم و تاثيرگذار در افزايش قابليت اطمينان شبكه و پايداري توزيع برق مطمئن عنوان كرد و افزود: اين مانور به منظور اصلاح و سرويس 5.5 كيلومتر مسير خطوط كارخانه چيني نور و شهرداري با هدف پيشگيري از خاموشي هاي غير مترقبه براي صنايع و ارگان هاي حساس واقع در مسير اين خروجي و ارتقاء سطح آمادگي اكيپ هاي عملياتي اجرا شد.

مانور اصلاح و سرويس مسير خطوط كارخانه چيني نور و شهرداري با حضور 14 اكيپ عملياتي و پشتيباني مشتمل بر 50 نفر پرسنل فني و اجرايي، با اعمال 4 ساعت خاموشي با مصرف 394 مقره چيني، 40 مقره سيليكوني ثابت، 10 كلمپ دو پيچه ارتباط و 70 كيلو سيم آلومينيومي نمره 42 انجام شد.

گفتني است اعتبار تخصيص يافته مانور اجرا شده ،كه در كوتاه ترين زمان ممكن به بهره برداري رسيد، بالغ بر590 ميليون ريال بود.

وي با اشاره به مانور پدافند غيرعامل خروجي اند آباد - فرعي حبش افزود: ماهنشان جز مناطق كوهستاني و سردسير است كه مراكز حياتي و حساس آن نظير دكل هاي مخابرات و صدا و سيما در نقاط صعب العبور واقع شده است، با ورود سامانه بارشي و وقوع كولاك در نيمه دوم سال، ارتقاء تاب آوري شبكه هاي توزيع برق اين منطقه ضروري است.

مانور پدافند غيرعامل خروجي اند آباد - فرعي حبش به منظور اصلاح مسير 8 كيلومتري خروجي اند آباد – فرعي حبش، تغيير آرايش شبكه ، تعويض مقره ثابت و كششي، در جهت آمادگي و هماهنگي بين اكيپ هاي اجرايي و پشتيباني، اجرا شد.

مانور پدافند غيرعامل خروجي اند آباد - فرعي حبش در جاده زنجان – ماهنشان سه راهي حبش با حضور 11 اكيپ عملياتي و پشتيباني شامل 33 نفر پرسنل فني و اجرايي با اعمال خاموش 3 ساعت، و كار بر روي 49 اصله پايه فشار متوسط ، تعويض 71 مورد مقره، نصب يك دستگاه كات اوت و شاخه زني مسير و اصلاح ارتباطات، با اعتباري بالغ بر 260 ميليون ريال انجام شد.

معاونت بهره برداري و ديسپاچينگ افزود: با توجه به شرايط حال حاضر تمامي مانورها با رعايت كامل پروتكل هاي بهداشتي و موارد ايمني انجام شده است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر