۱۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۶۰۵۹۰
با موضوع مقابله و کنترل ویروس کرونا
جلسه قرارگاه پدافند زیستی استان مرکزی با موضوع مقابله و کنترل ویروس کرونا برگزار شد.
طاها نظیری

به گزارش پایداری ملی، پنجاه و نهمین جلسه قرارگاه پدافند زیستی استان با موضوع مقابله و کنترل ویروس کرونا به ریاست مهندس آقازاده استاندار محترم استان و با حضور معاونین استاندار، فراهانی مدیرکل پدافند غیرعامل، مدیران کل و مسئولین مربوطه روز پنجشنبه مورخ در سالن جلسات طبقه چهارم استانداری برگزار شد.

در ابتدای جلسه سیدعلی آقازاده روز پنجشنبه در نشست ستاد مدیریت بیماری کرونا استان مرکزی افزود: در بخش‌های روستایی تصمیم بازگشایی مدارس برعهده کمیته سه نفره متشکل از فرماندار، رئیس آموزش و پرورش و شبکه بهداشت هر شهرستان است.وی اظهار داشت: قبل از آغاز سال تحصیلی جدید، نشستی در استان برگزار و برای چگونگی بازگشایی مدارس، دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه تصمیم‌گیری خواهد شد تا نگرانی خانواده‌ها کمتر شود.

استاندار مرکزی گفت: استان مرکزی نیز مانند سایر استان‌ها تابع تصمیمات ستاد ملی کرونا است و از آن عدول نمی‌کند.

آقازاده افزود: برای برگزاری کلاس‌های برخط لازم امکانات آموزشی فراهم باشد که این مهم در همه نقاط استان امکان پذیر نیست و باید برای آن تصمیم‌گیری شود.

وی اظهار داشت: در روستاها و مناطق کم جمعیت که از لحاظ ویروس کرونا پاکترهستند، تصمیم بازگشایی مدارس با ستاد سه نفره شهرستانی است.

استاندار مرکزی گفت: مسئولان به این مهم توجه داشته باشند که برگزار نشدن مدارس در آینده سبب ترک تحصیل دانش آموزان می‌شود که باید به اینواقعیت نیز توجه داشت.

آقازاده افزود: توان کادر درمان در ۶ ماه اخیر به حداقل رسیده و برخی از آنان نتوانسته‌اند به مرخصی بروند و انگیزه لازم برای کار را ادامه را ندارند بنابراین باید شرایط به گونه‌ای فراهم شود تا بار سیستم درمان مضاعف نشود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی گفت: شرایط امروز جامعه در زمان شیوع ویروس کرونا سخت و پیچیده است بنابراین باید برای آن مدیریت سخت اعمال شود چراکه شاید سال‌های متمادی با این بیماری درگیر بودیم.

بهروز اکرمی افزود: بنابراین لازم است زندگی با کووید ۱۹ به همه سنین جامعه از کودک، بزگسال و سالمند آموزش داده شود تا کمترین آسیب به وجود آید.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر