۰۸ آبان ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۸
کد خبر: ۶۰۴۸
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهرکرد با بیان اینکه انتشار بیماری ازتهدیدات بیولوژیک وزیستی برخی کشورهای جنگ افروز است، گفت: نخستین وموثرترین اقدام در زمان اپیدمی بیماری هاغربالگری افراد است.
به نقل از وبدا؛ اکبر سلیمانی درهمایش عوامل بیولوژیک در پدافند غیرعامل زیستی در شهرکرد، افزود: از آنجا که تهدیدات و استفاده ازعوامل بیولوژیکی و زیستی در برابر دولت ها، جوامع را با مشکلات جدی روبرو می کند، شناسایی دقیق عوامل خطرساز از موارد با اهمیت درمقابله با تهدیدات زیستی دشمن است.

وی با بیان اینکه علم استفاده از عوامل بیولوژیک در دولت های متخاصم رو به گسترش است، اظهارداشت: به موازات این پیشرفت ها راهکارمقابله و خنثی سازی عوامل تهدیدات زیستی نیز در حال توسعه است.

سلیمانی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران نیز در این راستا در زمینه تولید دارو واکسیناسیون اقدامات خوبی انجام داده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی وخدمات بهداشتی درمانی چهارمحال وبختیاری پیشگیری را بهترین راهکار در زمینه مقابله با این نوع تهدیدات عنوان کرد و گفت: با تقویت ساختارها و سرمایه گذاری در حوزه های پدافند غیر عامل می توان در مراحل اولیه تا حدزیادی از تلفات جلوگیری کرد.

بر اساس این گزارش، همایش عوامل بیولوژیک در پدافند غیر عامل زیستی با حضور جمعی از مدیران و کارشناسان پدافند غیر عامل استان در تالار ابن سینای دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد برگزار شد.

گفتنی است: از چهارم تا دهم آبانماه در تقویم کشور با عنوان هفته پدافند غیر عامل نامگذاری شده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر