۰۷ آبان ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۹
کد خبر: ۶۰۲۸
در هفته پدافند غیرعامل صورت گرفت
همایش فنی و مهندسی پدافند غیرعامل استان زنجان در تالار پیامبر اعظم(ص) استانداری برگزار گردید.

همایش فنی و مهندسی پدافند غیرعامل استان زنجان با حضور مهندس گواهی معاون فنی و امور نظارت و کنترل طرحهای سازمان پدافند غیرعامل کشور و اعضای سازمان نظام مهندسی استان در تالار پیامبر اعظم(ص) استانداری برگزار گردید.


گواهی معاون فنی و امور نظارت و کنترل طرحهای سازمان پدافند غیرعامل کشور در این همایش اظهار داشت: همه اسناد بالادستی در کشور نسبت به موضوع پدافند غیرعامل تأکید دارند. وی با اشاره به اهمیت موضوع پدافند غیرعامل در کشور اذعان داشت مسئولان کشور طی سالهای اخیر نسبت به این موضوع اهتمام جدی داشته و دارند و همچنین با بیان اینکه باید نسبت به مصادیق پدافند غیرعامل توجه لازم صورت گیرد، یادآور شد: این مصادیق باید مورد توجه مسئولین و دست اندرکاران امر قرار گیرد.

وی تبادل نظر در خصوص موضوع پدافند غیرعامل را مورد تأکید قرار داد و خاطر نشان کرد این موضوع باید مدنظر مسئولان و مهندسین قرار داشته باشد. وی ارتباط پدافند غیرعامل به حوزه مهندسی را یادآور شد و تأکید کرد ارتباط تنگانگی بین پدافند غیرعامل و فعالیت مهندسین در حوزه های عمرانی وجود دارد.

این مقام مسئول با بیان اینکه طرحهای توسعه عمرانی کشور باید ارتباط نزدیکی با حوزه پدافند غیرعامل کشور داشته باشد افزود تقویت دیدگاهها در این خصوص لازم است. گواهی حوزه عمرانی کشور را در ارتباط با فعالیت مهندسین عنوان کرد و گفت جامعه مهندسین باید نسبت به وظایف خود در رابطه با موضوع پدافند غیرعامل اهتمام جدی داشته باشند که در همین راستا مبحث 21 مقررات ملی ساختمان از الزامات مستحدثات متعارف آحاد مردم می باشد.

وی پدافند غیرعامل را مجموعه اقدامات غیر مسلحانه در مقابل تهدیدات دشمن نامید و تأکید کرد دشمن در حال حاضر در ابعاد مختلف نسبت به مداخله در کشورها اقدام می کند وی افزود کارکردهای حملات دشمنان در طی دهه های اخیر تغییر یافته است و مواضع سخت دشمن از حالت نظامی به جنگ سایبری و جنگ نرم تغییر پیدا کرده است.

در خاتمه گواهی استان زنجان را یکی از استانهای مهم کشور دانست و تأکید کرد در خصوص موضوع پدافند غیرعامل استان زنجان دارای جایگاه بالایی است.

پس از اتمام همایش تفاهم نامه ای در خصوص رعایت الزامات مبحث 21 مقررات ملی ساختمان فی مابین سازمان پدافند غیرعامل کشور، استانداری زنجان و سازمان نظام مهندسی ساختمان استان در محل اداره کل پدافند غیرعامل استانداری منعقد گردید.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر