۱۱ آذر ۱۳۹۱ - ۱۹:۵۲
کد خبر: ۶۰۰
کاخ سفید با ارسال ایمیلی به سنای آمریکا اعلام کرد تحریم های جدید علیه ایران گیج کننده و متناقض و غیرقابل اجرا است.
به گزارش پایداری ملی، تصویب تحریمهای جدید علیه ایران در سنای آمریکا سبب اعتراض مقامات کاخ سفید شده است.

در پی این اقدام سنای آمریکا که تحریمهای جدیدی را متوجه بخشهای تجارت خارجی ایران و بانکهایی می کند که با بخش انرژی ، بنادر ، کشتیرانی و کشتی سازی ایران در ارتباط هستند ، مقامات کاخ سفید در اواخر شب 29 نوامبر(9آذر) با ارسال ایمیلی برای رهبران دموکرات سنای آمریکا، مخالفت خود را با این تصمیم سنا اعلام داشتند.

در این ایمیل تاکید شده است در حال حاضر نیازی به اعمال تحریمهای بیشتر علیه ایران نیست و از نماینده های سنا خواسته شده است تا این طرح را تا سال آینده به تعویق بیندازند.

همچنین در این نامه که " بلومبرگ" به آن دست یافته است آمده است که تحریم های جدید گیج کننده و متناقض بوده و بیم آن می رود که اجرای آنها تحریمهای در حال اجرا را بی اثر کند.

" تای ویتور" سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا روز گذشته گفت : ما نگران برخی از موارد تحریمهای ذکر شده اخیر هستیم و می خواهیم مطمئن شویم که اجرای آنها موفقیتهای به دست آمده تا امروز را بی اثر نخواهند کرد.

همچنین امروز با اینکه یک روز قبل سنای آمریکا، تحریم های جدیدی را علیه ایران تصویب کرده است  خبرگزاری " رویترز" به نقل از " هیلاری کلینتون" وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد که آمریکا آماده مذاکره با جمهوری اسلامی ایران است تا تناقض در مواضع و سردرگمی آمریکایی ها در مقابل ایران بیش از پیش نمایان شود.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر