۳۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۹
کد خبر: ۵۹۸۰۹
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، تاکید کرد: اخیرا اعضای کمیسیون نشستی با رئیس پدافند غیر عامل داشتند و در آن جلسه بر اهمیت تحقق پدافند در سایتهای هسته‌ای تاکید کردند.
به گزارش پایداری ملی، به نقل از رادیو گفت‌وگو، ابوالفضل عموئی، با بیان اینکه روز گذشته تعدادی از اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به همراه چندتن از دیگر نمایندگان از سایت هسته ای نطنز و فردو بازدید کردند و با آخرین تحولات در این دو سایت آشنا شدند، اظهار کرد: روند فعالیت‌های هسته‌ای کشور روند رو به جلویی است.

این نماینده مجلس با اشاره به برداشتن گامهای کاهش تعهدات برجامی از سوی ایران در سال گذشته، گفت: با برداشتن این گام‌ها، محدودیت‌های اعمال شده از فعالیت‌های هسته‌ای ایران برداشته شد و ما اکنون روند رو به رشدی را در زمینه تحقیق و توسعه در عرصه فعالیت‌های هسته‌ای کشور مشاهده می‌کنیم.

عموئی با بیان اینکه در مورد حمایت از فعالیت های صلح آمیز هسته ای کشور اجماع خوبی در ایران وجود دارد و مجلس شورای اسلامی نیز از برنامه‌های هسته ای کشور و دستاورد دانشمندان کشورمان در این زمینه حمایت می کند،گفت: در جریان این بازدید، مقامات سازمان انرژی اتمی خواستار حمایت بیشتر از فعالیت‌های دانشمندان هسته‌ای کشور از سوی مجلس شدند که نمایندگان مجلس هم در آنجا بر اهمیت تحقق این موضوع تاکید کردند.

عموئی اظهار کرد: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس هم مطالباتی داشت از جمله این که با توجه به حوادثی که در سایت نطنز رخ داد موضوع «پدافند غیرعامل» به صورت جدی تری در سایت های هسته ای کشور مورد توجه قرار گیرد و در همین چارچوب نیز اخیرا اعضای کمیسیون نشستی را با رئیس پدافند غیر عامل کشور داشتند و در آن جلسه نیز بر اهمیت تحقق این موضوع تاکید کردند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر