۳۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۵
کد خبر: ۵۹۸۰۳
نماینده مردم تهران، ری و شمیرانات با اشاره به ضرورت افزایش آمادگی دستگاه ها برای مقابله با بحران ها، گفت: با توجه به اینکه بازسازی بافت های فرسوده موجب افزایش تاب آوری شهر در مقابل زلزله احتمالی می شود، مجمع نمایندگان تهران به این موضوع ورود کرده و وضعیت ایمنی پایتخت را در جلسات متعدد مورد بررسی و ارزیابی قرار داده است.
به گزارش پایداری ملی به نقل از خبرگزاری خانه ملت؛ غلامحسین رضوانی با اشاره به وضعیت ایمنی شهر تهران و میزان آمادگی مدیریت بحران در خصوص احتمال وقوع زلزله، گفت: هرگاه زلزله‌ای در اطراف تهران رخ می‌دهد، گمانه زنی‌ها در خصوص احتمال وقوع زلزله شدید و فعال شدن گسل‌های موجود در پایتخت قوت می‌گیرد، از این رو معتقدم با بیان ابعاد حادثه و میزان تخریب جز نگرانی و تشویش چیزی به دست نخواهیم آورد، بلکه باید برای مدیریت کارآمد بحران احتمالی آمادگی کافی داشته باشیم.

وی  با بیان اینکه قبل از وقوع هر حادثه‌ای باید برای تقویت و افزایش آمادگی سازمان‌های ذی ربط در خصوص مدیریت بحران شهر تهران چاره اندیشی کنیم، افزود: نمایندگان مجلس به ویژه نمایندگان استان تهران نسبت به وضعیت ایمنی پایتخت حساس بوده و موضوعات مختلفی رادر خصوص ایمن‌سازی، رفع بافت های فرسوده و تجهیز و بهبود امکانات دستگاه‌ها برای مواجهه با زلزله احتمالی در تهران را پیگیری می‌کنند. از طرفی هم در حوزه تصویب قوانین و مقرارت کارآمد آمده کمک رسانی در راستای بهبود وضعیت مدیریت شهر در شرایط بحرانی هستند.

نماینده مردم تهران، ری و شمیرانات با بیان اینکه بافت‌های فرسوده تهران یکی موضوعات بسیار مهمی است که مجمع نمایندگان تهران نیز به آن ورود کرده و مورد بررسی و ارزیابی قرار داده است، افزود: با توجه به اینکه بهبود، احیا و نوسازی بافت‌های فرسوده موجب کاهش خسارت‌ها و افزایش تاب آوری شهر در مقابل زلزله احتمالی خواهد بود و باید هرچه بیشتر در این مسیر گام‌های موثری برداریم.

عضو کمیسیون بهداشت مجلس در ادامه افزود: یکی دیگر موضوعات بسیار مهم زمان وقوع حادثه در شهر تهران، بحث مدیریت واحد عملیاتی و کنترل بحران است که معتقدم انتخاب شهرداری به عنوان فرمانده واحد، انتخاب مناسب است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر