۰۷ تير ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۴
کد خبر: ۵۹۳۲۰
سردار جلالی در پیامی بمناسبت سالروز حمله شیمیایی
رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور در مراسم سالروز حمله شیمیایی به سردشت در ۷ تیر ۱۳۶۶،پیامی صادر کرد.

به گزارش پایداری ملی و به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان پدافند غیرعامل کشور، سردار دکتر غلامرضا جلالی، رئیس سازمان رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور در سالروز حمله شیمیایی به سردشت در ۷ تیر ۱۳۶۶، پیامی صادر کرد.

متن پیام بدین شرح است:

بمباران شیمیایی شهر مرزی سردشت و روستاهای اطراف آن در هفتم تیرماه 1366 یکی از فجایع هولناکی است که با بکارگیری سلاح‌های شیمیایی توسط رژیم بعث عراق علیه غیرنظامیان رقم خورد و در تاریخ و اذهان عمومی ملل جهان ثبت گردید که از موارد ناقض آشکار اصول بین المللی از جمله پروتکل 1925 و کنوانسیون 1949 ژنو است. این اقدام سبعانه با قصور و حمایت عامدانه حامیان دروغین حقوق بشر آمریکایی و همدستان منطقه‌ای و اروپایی خود در سکوت مجامع بین‌المللی به ویژه شورای امنیت سازمان ملل متحد باعث گردید تا رژیم جنایت کار بعثی در دوران دفاع مقدس بارها و بارها فجایع وحشتناک متعددی را با بکارگیری تسلیحات شیمیایی تکرار نماید.

اینک با گذشت بیش از سه دهه از آن زمان هنوز مصدومان شیمیایی از عوارض و صدمات ناشی از بکارگیری این سلاح ها رنج می‌برند و میراثی جز درد برای خانواده‌ها و جامعه بر جای نگذاشته است.

انفعال مجامع بین المللی در حملات شیمیایی علیه رزمندگان و مردم بی‌دفاع ایران، به‌عنوان سندی بر ناکارآمدی معاهدات و کنوانسیون‌های بین‌المللی و رسوایی حامیان تسلیحاتی رژیم بعثی عراق، امروز سرمشق وحشیگری کشورهای مرتجع منطقه و گروه‌های معاند و مزدور استکباری گردیده تا جنایات جنگی مشابهی را علیه مردم مظلوم عراق، یمن، سوریه و برخی ملت‌های مظلوم مرتکب گردند.

اینجانب ضمن نکوداشت یاد و خاطره شهدای شیمیایی ایران اسلامی و تکریم جانبازان شیمیایی دوران دفاع مقدس و همچنین ادای احترام به بیش از یکصد شهید و ارج نهادن به 4000 جانباز مصدوم شیمیایی شهر سردشت، مراتب همدری عمیق خود را به خانواده معظم و معزز شهدا اعلام و شفای عاجل جانبازان و مصدومین شیمیایی را از خداوند متعال آرزومندم و عزت سربلندی ایران اسلامی عزیز را در سایه توجهات حضرت ولیعصر (عج) و زعامت مقام عظمای ولایت حضرت امام خامنه‌ای عزیز از خداوند عزوجل مسئلت می‌نمایم.

در پایان از دولت محترم جمهوری اسلامی ایران درخواست می‌نمایم نسبت به پیگیری و ارتقای وضعیت بهبودی و سلامتی جانبازان شیمیایی خصوصا مصدومین شهرها و روستاهای مرزی اهتمام ویژه‌ای ملحوظ نماید.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور

سرتیپ پاسدار دکتر غلامرضا جلالی

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر