۰۴ آبان ۱۳۹۲ - ۰۹:۲۸
کد خبر: ۵۹۰۶
مدیرکل ارشاد چهارمحال و بختیاری:
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: نمایشگاه تخصصی پدافند غیرعامل همزمان با هفته پدافند غیرعامل در نگارخانه شهید شهرانی شهرکرد دایر می‎شود.
حسین گنجی صبح امروز در کمیته کمیته آموزشی، فرهنگی و اجتماعی پدافند غیرعامل این استان اظهار کرد: 4 تا 10 آبان ماه به عنوان هفته پدافند غیرعامل نامگذاری شده و ضروری است تا با اجرای برنامه‌های آموزشی، فرهنگی و اجتماعی این مقوله مهم را در جامعه تبیین کرد.

وی افزود: در پدافند عامل، فقط نیروهای مسلح مسئولیت دارد در حالی که در پدافند غیرعامل تمام نهادها، نیروها، سازمان‌ها، صنایع و حتی مردم عادی نیز می‌توانند نقش موثری برعهده گیرند.

گنجی تصریح کرد: هر اقدام غیرمسلحانه‌ای که موجب کاهش آسیب‌پذیری نیروی انسانی، ساختمان‌ها، تاسیسات، تجهیزات، اسناد و شریان‌های اصلی کشور در مقابل عملیات خصمانه و مخرب دشمن شود، پدافند غیرعامل گفته می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری بر ضرورت فرهنگ‌سازی در رابطه با پدافند غیرعامل در جامعه تاکید کرد و گفت: توسعه فرهنگ و نهادینه‌سازی باور عمومی نسبت به تاثیر پدافند غیرعامل در کاهش آسیب‌پذیری‌ها از جمله برنامه‌های مهمی است که در این کمیته پیگیری می‌شود.

گنجی با اشاره به تدوین برنامه‌های فرهنگی برای برگزاری در هفته پدافندغیرعامل، افزود: برگزاری کارگاه‌های آموزشی، جلسات هم‌اندیشی، نمایشگاه تخصصی، مسابقات فرهنگی و استفاده از فضای مناسب تبلیغات محیطی از جمله برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی پدافند غیرعامل در این هفته است.

وی تصریح کرد: برگزاری کارگاه‎های آموزشی با عناوین مرتبط  مسائل فرهنگی، اجتماعی با پدافند غیرعامل در طرح کلیات و مفاهیم جنگ روانی بر اساس نهادینه‌سازی فرهنگ عمومی برگزار می‌شود.

گنجی خاطرنشان کرد: بر همین اساس جلسات هم‌اندیشی با مطبوعات و نشریات برای انعکاس مطلوب برنامه‌ها و اطلاع‌رسانی برگزار و نمایشگاه تخصصی پدافند غیرعامل به مدت یک هفته در نگارخانه شهید شهرانی دایر می‎شود.

وی برگزاری مسابقه فرهنگی با همکاری صدا و سیما جهت مشارکت مردمی در برنامه‌ها و استفاده از فضای مناسب تبلیغات محیطی، تهیه بروشور، پوستر و محتوای مربوط به پدافند غیرعامل را از دیگر برنامه‌های این کمیته برشمرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر