۱۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۲
کد خبر: ۵۸۹۸۹
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان:
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: از ستاد ملی کرونا می خواهیم در صورت امکان، هفته آینده با رعایت تمام جوانب، محدودیت‌هایی در سطح هرمزگان اعمال کنند.
به گزارش پایداری ملی، دکتر محمود حسین پور افزود: در ۲۴ ساعت گذشته یک نفر در استان هرمزگان بر اثر کرونا فوت شد که خانم ۶۰ ساله تبعه کشور افغانستان، با سابقه بیماری کلیوی و قلبی بود که با این مورد شمار فوتی‌ها بر اثر کرونا در هرمزگان به ۵۷ نفر افزایش یافت.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان ادامه داد: از ۲۰۶ مورد مبتلایان جدید به کرونا در استان، ۱۲۳ نفر زیر ۴۰ سال سن دارند که این مسئله رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی را در جوانان ضروری می‌کند.

حسین پور بیان کرد: از ابتدای اپیدمی بیماری در هرمزگان، تاکنون ۲۱ هزار و ۳۴۳ مورد نمونه‌گیری در آزمایشگاه ملکولی گرفته شد که از این شمار ۴ هزار و ۶۸۶ مورد بیمار کووید مثبت شناسایی‌شده است.

وی با بیان اینکه دو هزار و ۲۹ بیمار در قرنطینه و مراقبت خانگی بسر می‌برند و ۱۰۶ نفر بستری هستند، خاطرنشان کرد: از این شمار ۱۱ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند و حال آن‌ها مساعد نیست.

حسین پور ادامه داد: با توجه به آمار و بررسی‌های صورت گرفته در دو هفته اخیر، شرایط بسیار بحرانی و شکننده‌ای به وجود آمده است که اگر محدودیت‌ها و رعایت جدی در زمینه رفت‌وآمدها صورت نگیرد، هفته آینده با چالش بزرگی روبرو می‌شویم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با بیان اینکه مردم در خانه بمانند و از رفت‌وآمدهای غیرضروری پرهیز کنند، از ستاد ملی کرونا هم خواست در صورت امکان، هفته آینده با رعایت تمام جوانب، محدودیت‌هایی در سطح هرمزگان اعمال کنند.

حسین پور افزود: از ابتدای شروع این بیماری تاکنون ظرفیت‌های آزمایشگاهی از ۲۰ به ۸۰۰ مورد افزایش‌یافته است.

وی با بیان اینکه از سه روز گذشته تاکنون فقط از بیماران بدحال، علامت‌دار و پرخطر آزمایش به عمل می‌آید، اضافه کرد: شهروندان در ارتباط با افراد مثبت، بدون علامت، دارای علائم خفیف و یا برای اطمینان از سلامتی خود می‌توانند به سامانه اینترنتی نظام پاسخگویی مراجعه کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان عنوان کرد: در این سامانه که از سه روز پیش راه‌اندازی شده است، هنگام انجام آزمایش به افراد به‌وسیله پیامک کد رهگیری داده می‌شود.

وی اضافه کرد: مراجعه‌کنندگان ۴۸ تا ۷۲ ساعت بعد می‌توانند پاسخ خود را در سامانه ببینند و نیاز به مراجعه حضوری نیست.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در پایان خاطرنشان کرد: بیشترین آمار مبتلایان دو هفته اخیر در غرب هرمزگان است که این نشان از رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی است.
منبع: ایسنا
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر