۱۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۶
کد خبر: ۵۸۹۶۵
رئیس سازمان بسیج مساجد و محلات گفت: بسیجیان ۵۰ هزار پایگاه مساجد به همراه مردم از فردا ۱۵ خردادماه به مدت یک هفته برای اهدای خون به عنوان مرحله بعدی کمک مومنانه اقدام خواهند کرد.
به گزارش پایداری ملی، حجت‌الاسلام احسان رضایی رئیس سازمان بسیج مساجد و محلات ضمن تسلیت ایام رحلت امام خمینی(ره) تصریح کرد: هرساله مرسوم بود که بسیجیان کشور در مراسم بزرگداشت امام در حرم مطهر شرکت می‌کردند که امسال باتوجه به شیوع ویروس کرونا امکان حضور نیست لذا بخشی از نقش‌آفرینی‌های بسیجیان در این زمینه در فضای مجازی اجرایی می‌شود.

فراخوانی برای اهدای خون توسط بسیجیان و مردم

رضایی با اشاره به فراخوان بسیجیان برای اهدای خون از فردا ۱۵ خردادماه گفت: به مدت یک هفته بناست بسیجیان با محوریت اصحاب مسجد و مردم محل، مرحله بعدی کمک مومنانه خود را در زمینه اهدای خون اجرایی کنند.

رئیس سازمان بسیج مساجد و محلات ادامه داد: براین اساس بناست در مناطقی که امکان حضور ایستگاه سیار را دارند، این امکان برای اهدای خون بسیجیان و مردم در محل فراهم شود و در مناطقی که امکان حضور ایستگاه سیار نیست، با هماهنگی با مراکز و رعایت پروتکل‌های بهداشتی که موجب تجمع هم نشود، برای اهدای خون اقدام کنند.

بسیجیان  ۵۰ هزار پایگاه بسیج مساجد از فردا خون اهدا می‌کنند

وی اضافه کرد: هرساله در ایام ماه مبارک رمضان به دلیل روزه گرفتن مردم، شاهد کاهش اهدای خون بودیم که امسال باتوجه به شیوع این بیماری منحوس، این مهم کاهش محسوس‌تری پیدا کرد که با این فراخوان بنا داریم کمبودهای ایجاد شده در این حوزه را جبران کنیم. این فراخوان به تمامی ۵۰ هزار پایگاه بسیج مساجد به استثناء استان خوزستان اعلام شده است تا در این یک هفته بسیجیان و مردم به اهدای خون بپردازند.

گندزدایی و ضدعفونی معابر توسط بسیجیان

رضایی با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته از سوی بسیجیان در راستای مبارزه با ویروس کرونا اظهارداشت: بسیجیان و پایگاه‌های بسیج مساجد در زمان مبارزه با ویروس کرونا در چند مرحله گندزدایی و ضدعفونی محلات را در دستور کار قرار دادند و در ادامه با ایجاد قرارگاه زیستی در مساجد به بیماریابی پرداختند.

تولید ماسک و اقلام بهداشتی توسط بسیجیان

وی افزود: باتوجه به کمبود ماسک و اقلام بهداشتی در کشور طی برهه زمانی، مساجد با کارگاه‌های تولید ماسک و دیگر اقلام بهداشتی تبدیل شد و بسیجیان در این زمینه فعالیت بسیاری داشتند و سپس در گام بعدی نیز برای توزیع و رساندن این اقلام به خانواده‌های به خصوص نیازمندان تلاش کردند.

رضایی تصریح کرد: برخی از بچه‌های بسیج که دارای توانمندی بودند با هماهنگی بسیج جامعه پزشکی برای کمک به کادر درمانی راهی بیمارستان‌ها شدند و در حوزه مختلف به ویژه خدمات کمک‌رسان نیروهای درمانی شدند. همچنین در زمان قرنطینه برخی شهرها و منع سفر نیز نیروهای بسیج برای تسهیل تحقق این روند تلاش بسیاری داشتند و توانستند در مجموع بزرگ زرینی در کارنامه خود به ثبت برسانند که به عنوان متولی پایگاه‌های بسیج صمیمانه و خاضعانه از تلاش‌های آنان تشکر می‌کنم.

نقش‌آفرینی بسیجیان در ۳ مرحله رزمایش کمک مومنانه

رئیس سازمان بسیج مساجد و محلات با اشاره به تلاش نیروهای بسیجی در قالب رزمایش کمک مومنانه توصیه شده از سوی مقام معظم رهبری برای کمک به نیازمندان گفت: بسیجیان در این راستا در سه عرصه شناسایی نیازمندان، جمع‌آوری کمک‌ها و توزیع نقش‌آفرین بودند. ابتدا بسیجیان نیازمندان هر محله و منطقه را شناسایی کردند سپس با جمع‌آوری کمک‌های مردمی برای تهیه ارزاق اقدام کردند و در گام نهایی نیز توزیع بسته های ارزاق به وسیله مساجد و نیروهای بسیج اجرایی شد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر