۱۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۳
کد خبر: ۵۸۹۶۲
نماینده مردم کرمان درمجلس گفت: ۶۰ درصد بانک ها و شرکت های دولتی، سه برابر بودجه عمومی کشور را در اختیار دارند.
به گزارش پایداری ملی به نقل از خبرگزاری فارس، محمدرضا پورابراهیمی نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه) پارلمان در جریان بررسی گزارش شاخص های کلان اقتصادی از سوی دولت، با انتقاد از نحوه اختصاص ارز دولتی برای تأمین کالاهای اساسی اظهار داشت: برای ما مشخص نیست که به چه دلیل ارز دولتی به کالاها تعلق می گیرد اما مردم کالاهای اساسی خود را گران تهیه می کنند.

وی افزود: از رئیس سازمان برنامه و بودجه این سوال دارم که آیا بودجه ای که امروز در کشور در حال اجرا است، تفاوتی با بودجه سالهای قبل دارد؟ این در حالی است که علیرغم تأکید مقام معظم رهبری در سال ۹۷ در ساختار بودجه، هیچ اصلاحی انجام نشد و بودجه ریزی ما با سال‌های قبل فرقی ندارد.

وی با بیان اینکه در بودجه نویسی باید اصلاح نظام مالیاتی مورد توجه قرار گیرد، افزود: برای رفع تبعیض و از بین بردن فاصله طبقاتی باید نظام مالیاتی اصلاح شود و این مسئله مورد توجه جدی قرار گیرد.

نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه دارایی های دولت بیش از ۷ هزار میلیارد دلار است، تصریح کرد: یکی دیگر از مقوله های بسیار مهم ساماندهی دارایی های دولت است چرا که این مسئله مغفول مانده و آنطور که باید و شاید به آن توجه نمی شود.

پورابراهیمی همچنین عنوان کرد: ۶۰ درصد بانک ها و شرکت های دولتی، سه برابر بودجه عمومی کشور را در اختیار دارند در حالی که زیان ده هستند و باید تعیین تکلیف شوند اما متأسفانه دولت اقدامی در این راستا انجام نمی دهد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر