۰۳ آبان ۱۳۹۲ - ۱۸:۵۶
کد خبر: ۵۸۹۶
مدیر اداره کل مدیریت بحران و پدافند غیرعامل استان قزوین با اشاره به برگزاری دومین مانور فراگیر بحران و پدافند غیر عامل آبفای تهران اظهار کرد:‌ حدود 12 سال است که مسوولیت بر عهده‌ام است و شاهد مانورهای تشریفاتی و نمایشی بسیاری بوده‌ام؛ بنابراین اگر مانور پیش رو خوب اجرا شود یکی از بهترین برنامه‌های مدیریت بحران خواهد بود.
علی‌محمد آهنی تصریح کرد: اصلی‌ترین نیاز انسان بعد از وقوع هر حادثه‌ سنگینی بحث آب است؛ همه باید کمک کنیم تا در صورت بروز حادثه حداقل امکانات به دست جمعیت انبوه برسد.

وی با اعلام آمادگی برای همکاری در شرایط لازم گفت: ما وظیفه خودمان می دانیم که حداکثر مشارکت را داشته باشیم؛ در دو مانور قبلی که شرکت کردیم از تماشای نمایش مانور لذت بردیم اما خروجی آن هیچ نبود؛ ان‌شاءالله مانور جاری مانند سایر مانورها نیست.

* به خاطر بحران آب در اصفهان این استان از جانشینی تهران معذور است

نماینده اداره کل مدیریت بحران و پدافند غیر عامل استان اصفهان در نشست مدیران که با حضور اصحاب رسانه برگزار شد نیز تاکید کرد: استان اصفهان اقدامات زیادی به عنوان جانشین تهران انجام داده اما در مانور پیش روی نمی‌تواند شرکت کند.

جواد منظوری یادآور شد: در حال حاضر استان اصفهان درگیر مدیریت بحران در بخش‌ آب است و به 275 روستا از 610 شهر و روستای استان به صورت سیار آبرسانی می‌شود.

*تعریف تفکیک شده وظایف در شرایط اضطرار

افشین عزیزی – مدیر اداره کل مدیریت بحران و پدافند غیرعامل استان گیلان - نیز در این نشست بر لزوم تفکیک اقدامات در وضعیت اضطرار و بحران تاکید کرد.

معاون مدیرکل اداره مدیریت بحران و پدافند غیر عامل استان مرکزی نیز تاکید کرد: در طی سال‌های گذشته آبفا مداوم مانور برگزار کرده است؛ باید توجه شود که مانورها برای مدیریت بحران کلان موثر باشند.

عباسعلی نظیری تصریح کرد: در طی سال شرکت‌های آبفا در کشور مدام درحال برگزاری مانور هستند و برای مانور پیش رو نیز آمادگی خوبی وجود دارد.

وی افزود: باید توجه کرد که برگزاری مانور برای مدیریت بحران کلان موثر باشد.

* مانور دور میزی مهمتر از مانور عملیاتی است

مدیرکل اداره مدیریت بحران و پدافند غیر عامل استان قم نیز دراین نشست با تاکید بر لزوم شناسایی نقاط قوت و ضعف گفت:‌ باید به اهداف دست پیدا کنیم و نقاط ضعف پس از شناسایی به اداره کل مدیریت بحران ابلاغ شود.

محسن اروجی تصریح کرد: مانور دور میزی مهمتر از مانور عملیاتی است چرا که به نیرو هر چه گفته می‌شود عمل می کند اما مشکل اصلی مدیران هستند.

وی افزود: مدیر دستگاه باید پس از وقوع حادثه در محل دفتر کارش حاضر باشد تا هنگام وقوع حادثه بتوان با وی تماس گرفت.

مدیرکل اداره مدیریت بحران و پدافند غیر عامل استان قم با تاکید بر این‌که حضور مسوول در محل حادثه از نظر تبلیغاتی خوب است، گفت: پس از زلزله آذربایجان مانده بودیم که به آسیب دیدگان خدمت کنیم یا تشریفات استقبال در فرودگاه را برای مسوولان رده بالا داشته باشیم.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر