۲۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۱
کد خبر: ۵۸۲۸۰
یک نماینده پارلمان عراق درباره استفاده آمریکا از تروریست‌ها به منظور ایجاد هرج و مرج در این کشور و آشفته کردن اوضاع آن هشدار داد.
به گزارش پایداری ملی به نقل از خبرگزاری فارس، «محمد البلاوی» عضو فراکسیون پارلمانی «صادقون» با هشدار درباره استفاده آمریکا از تروریست‌ها برای ایجاد هرج و مرج در عراق گفت که تلاش‌هایی برای مداخله در روند سیاست جهت اجرایی کردن طرح‌های آمریکایی در جریان است.

البلاوی در مصاحبه با وبگاه «المعلومه»، آمریکا برای استفاده از تروریست‌ها، مزدوران و بازوهای خود در روند سیاسی جهت ایجاد هرج و مرج در عراق و دخالت در تصمیمات سیاسی آن، برنامه‌ریزی می‌کند.

او افزود که «فتوای مرجعیت ضربه‌ای به طرح‌های آمریکایی بود و باعث شد ملت عراق بر تروریسم پیروز شود، مرجعیت سوپاپ اطمینان عراق است و با رهنمودهای خود پروژه‌های آمریکایی را ناکام می‌گذارد».

این عضو پارلمان عراق تصریح کرد که واشنگتن با وارد کردن سامانه پاتریوت به کشور، عراقی‌ها را به چالش کشید، امری که نقض آشکار حاکمیت به شمار می‌آید.

البلاوی همچنین به مقاصد پلید آمریکا برای آشفته کردن اوضاع داخلی عراق و دخالت در امور داخلی آن اشاره کرد.

حملات هسته‌های خفته داعش در عراق اخیرا به دنبال خروج نظامیان آمریکایی از برخی پایگاه‌های آن در عراق، شدت گرفته است و در همین راستا یک گروه داعش امروز پنج‌شنبه به یک ایست بازرسی امنیتی در روستای خبازه در جنوب غربی شهر کرکوک حمله کرد که در نتیجه آن چند نیروی پلیس عراق زخمی شدند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر