۲۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۶
کد خبر: ۵۸۱۵۳
فرماندهی عملیات در استان الانبار عراق از آغاز یک عملیات گسترده علیه تروریست‌ها در غرب این استان از صبح امروز خبر داد.
به گزارش پایداری ملی به نقل از خبرگزاری دفاع مقدس - فرماندهی عملیات استان الانبار، امروز (پنجشنبه - ۹ آوریل)، از آغاز عملیات نظامی گسترده در صحرای غربی این استان تا جنوب جاده بین‌المللی خبر داد.

به نوشته پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان «الحشد الشعبی»، «قاسم مصلح» فرماندهی عملیات الانبار اعلام کرد که تیپ‌های ۱۳، ۱۷، ۱۸ و ۱۹  الحشد الشعبی این استان و یک هنگ از نیروهای الحشد در «الرطبه» و چهار تیپ ارتش عراق با پشتیبانی نیروی هوایی و ادارات مهندسی نظامی و مبارزه با مواد منفجره و نهادهای امنیتی و لجستیکی و... از ساعت ۶:۰۰ صبح امروز این عملیات را آغاز کردند.

وی افزود: این عملیات در چهار محور اصلی انجام می شود و در هر محور یک تیپ از ارتش و یک تیپ از الحشد الشعبی بر اساس یک هماهنگی ویژه و عالی شرکت خواهند داشت.

بر اساس این گزارش، عمیات مذکور در مناطقی انجام می‌شود که طی روزهای گذشته شاهد تحرکات دشمن بوده است. ما امنیت مناطق غربی استان الانبار را بر اساس توصیه‌های فرماندهی سازمان الحشد و هماهنگی فرماندهی عملیات مشترک برقرار کرده‌ایم.

علاوه بر تحرکات مشکوک آمریکا در استان الانبار، چند روز پیش، تروریست‌های داعش با حمله به یک پادگان ارتش عراق در نزدیکی شهر الرطبه با نیروهای مستقر در این پایگاه درگیر شدند و طی حملات خمپاره‌ای داعش به این پایگاه، پنج نیروی عراقی در نزدیکی شهر الرطبه در غرب استان الانبار کشته و زخمی شدند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر