۱۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۵
کد خبر: ۵۸۱۱۸
کارشناس مسائل سیاسی:
کارشناس مسائل سیاسی گفت: آمریکا همیشه برای دیگران چاه می‌کند و بعد خود در قعر آن می‌افتد؛ امروز هم کرونا با آنها همین ضرب‌المثل ایرانی (چاه مکن بهر کسی اول خودت بعد کسی) را محقق کرده است.
به گزارش پایداری ملی به نقل از خبرگزاری فارس، برای نخستین بار ویروسی به عنوان کووید 19 در ووهان چین شیوع و گسترش یافت و پس از آن بسیاری از مردم اقصی نقاط جهان را نیز به خود درگیر کرد.

دولت چین همان روزهای نخست پدیدار شدن این ویروس اعلام کرد که این ویروس توسط نیروهای آمریکایی در کشورش شیوع و گسترش یافته و از یک آزمایشگاه آمریکایی نیز بیرون آمده است. این ادعاها که در نشریات چینی منتشر شده است در واقع می‌گوید که ویروس کرونا توسط برخی از سربازان ایالات متحده در چین گسترش و شیوع یافته است.

مقامات آمریکایی هم در پاسخ به چین گفتند که آنها با طرح چنین ادعاهایی تلاش می‌کنند که با سردرگم کردن مردم در خصوص اینکه منبع این ویروس کجاست توجه جهانی را از اشتباهات خود در چند هفته اولیه پس از انتشار ویروس منحرف کنند و دولت آمریکا نیز سفیر چین را در واشنگتن فراخواند. 

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) نیز طی سخنرانی علاوه بر کارشکنی دولت آمریکا برای برخوردار نبودن ایران از تجهیزات پزشکی و دارویی خطاب به آنها گفت که شما متهم هستید که خودتان این ویروس را درست کرده‌اید.

الهام امین زاده معاون سابق حقوقی حسن روحانی در دولت نیز در گفت‌وگویی که با خبرگزاری فارس داشت گفت که ویروس کرونا می‌تواند یک حمله بیولوژیکی باشد و اگر این ادعا ثابت شود هر دولت و هر نظامی که در این قضیه دست داشته باشد باید مسؤولیت جبران خسارت به همه کشورهای درگیر را پرداخت کند چه عامدانه باشد چه غیرعامدانه.

عامدانه و غیرعامدانه در حالی از سوی معاون سابق حسن روحانی مطرح می‌شود که پکن گفته بود که ما اطلاع داریم دانشمندان آمریکایی از سال 2015 بر روی این ویروس کار می‌کردند. بنابراین امکان دارد این ویروس عامدانه یا غیرعامدانه از آزمایشگاه به بیرون درز کرده باشد.

محمدکاظم انبارلویی کارشناس مسائل سیاسی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس، می‌گوید که بر اساس گزارش‌ها آمریکایی‌ها و برخی از شرکای آنان دست‌اندرکار ساخت این ویروس بوده‌اند. 

وی می‌گوید: اینکه الان آمریکایی‌ها خودشان با این ویروس در حد گسترده‌ای روبرو هستند نمی‌تواند برخی از گزارش‌های موجود مبنی بر ساخت این ویروس توسط آنها را رد کند. 

اشاره این کارشناس مسائل سیاسی به شکل‌گیری داعش در منطقه غرب آسیا به ویژه سوریه و عراق است. دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در مناظرات انتخاباتی با هیلاری کلینتون رقیب دموکرات خود این مسأله را مطرح کرد.

ترامپ خطاب به کلینتون گفته بود که دولت ما داعش را رها کرده است. این دو نفر (باراک اوباما رئیس جمهور وقت آمریکا و هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه وقت آمریکا) مشترکاً بنیانگذار داعش هستند.

انبارلویی معتقد است که آمریکا همیشه چاه می‌کند بهر کسی و بعد خود در قعر آن چاه می‌افتد، امروز هم کرونا با آنها همین ضرب‌المثل ایرانی (چاه مکن بهر کسی اول خودت بعد کسی) را محقق کرده است.

وی تصریح کرد: برخی فرضیه‌ها مبنی بر اینکه آمریکا این ویروس (کرونا ویروس) را برای زمین زدن اقتصاد چین تولید کرده است، وجود دارد؛ چرا که چین تا سال 2050 بر قله اقتصاد دنیا قرار می‌گرفت. بنابراین بعید نیست که آنها این سلاح بیولوژیک را ایجاد کردند تا اقتصاد چین و کشورهایی که با آنها روبرو هستند زمین بزند.

اشاره این کارشناس مسائل سیاسی به کشورهایی که با آن درگیر هستند کشورهایی همچون ایران است که علی‌رغم توافقات بین‌المللی در قالب 5+1 و  ایجاد معاهده بین‌المللی موسوم به «برجام»، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا از آن خارج شد و پس از آن تحریم‌های گسترده‌ای را علیه ایران اعمال کرد.

بنا بر گزارش‌ها، در شرایطی که ایران اکنون با 60 هزار مبتلا به کرونا و بیش از 3500 جان‌باخته با کرونا مقابله می‌کند اما دولت آمریکا از ارسال هر گونه مواد دارویی و اقلام بهداشتی به ایران توسط بقیه کشورها مخالفت می‌کند. در عین حال که می‌گوید اقلام بهداشتی و غذایی تحریم نیستند. وزارت خارجه ایران نیز چندی پیش به شهروندان اعلام کرد که هر کسی توانست یک عدد ماسک خریداری کند، عکس آن را برای وزارت خارجه دولت آمریکا بفرستد.

آمریکا هم اکنون با 336 هزار مبتلا به کرونا در صدر جدول مبتلایان به کرونا در جهان قرار دارد که 9620 نفر تاکنون جان باخته‌اند. اسپانیا،‌ایتالیا، آلمان، فرانسه و چین در رتبه‌های بعدی مبتلایان به ویروس کرونا قرار دارند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر