۲۲ مهر ۱۳۹۲ - ۱۶:۲۶
کد خبر: ۵۸۱۰
رییس مرکز مدیریت بحران و پدافند غیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران اظهار کرد:‌ شرکت آب و فاضلاب استان تهران برای آمادگی بیشتر مانور چهار روزه‌ای را از چهارم تا هفتم آبان ماه با مشارکت هشت استان برگزار می‌کند.
محمدرضا احمدنسب اظهار کرد:‌ برای این مانور 850 میلیون تومان اعتبار از سوی شرکت آب و فاضلاب استان تهران هزینه شده و با توجه به هزینه شرکت‌های استانی که بیش از این مقدار خواهد بود بالغ بر دو میلیارد تومان اعتبار برای این مانور هزینه می‌شود.

قائم مقام مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران با اشاره به این‌که دیگر سازمان‌ها از جمله هلال احمر،‌ اورژانس، مترو ، پدافند غیر عامل و ... در مانور مشارکت دارند، گفت: 89 سناریو دراین مانور بحران پدافند غیر عامل تعریف شده است که ریسک پذیری آن‌ها بالاتر است. مانور با این فرض انجام می‌شود که حمله سایبری صورت گرفته و تله مترینگ تهران از مدار خارج شده است.

وی با اشاره به این‌که اتوماسیون اداری نیز یک روز کامل از مدار خارج می شود گفت: با توجه به این که حوزه معاونت برنامه ریزی شرکت آبفای استان تهران مسوول این موضوع است باید اقدامات لازم را انجام دهد که کار به حالت عادی برگردد.

احمدنسب با اشاره به این‌که سناریو مدیریت بحران با پیش بینی وقوع زلزله تعریف شده است افزود: در این سناریو زلزله 7.2 ریشتری پیش بینی شده به گونه‌ای که یکسری تاسیسات از مدار خارج می‌شوند؛ در این حالت باید آبرسانی اضطراری حداقل به میزان 5 متر مکعب صورت گیرد تا حیات شهروندان به خطر نیفتد؛ در حالت عادی آبرسانی به میزان 35 متر مکعب در ثانیه است.

قائم مقام مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران با اشاره به این‌که یکسری مخازن سیار و منعطف نیز برای جایگزینی با مخازن آب در نظر گرفته شده است تا هنگام زلزله از آن‌ها استفاده شود، گفت: برای مواقع بحران دو جانشین تعریف شده تا کارهای لازم صورت گیرد.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر