۱۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۰
کد خبر: ۵۸۰۹۱
در بيانيه ستاد حقوق بشر ایران مطرح شد؛
ستاد حقوق بشر ایران در تبیین سراب حقوق بشر غربی و حقیقت کرامت انسانی اسلامی در تضمین حق سلامتی زندانیان در دوره‌ی شیوع کرونا، بیانیه‌ای صادر کرد.
به گزارش پایداری ملی به نقل ازخبرگزاری صداو سیما، شیوع ویروس کرونا بار دیگر پرده‌ها را کنار زد و نقاب تقلبی حمایت از حقوق بشر را از چهره‌ی ضدانسانی دولت‌های غربی به ویژه آمریکایی‌ها برگرفت و به همه ساده اندیشان نیز ثابت کرد که در مقابل منافع سرمایه داران حاکم بر نظام‌های لیبرالیستی هیچ چیز، حتی حق حیات شهروندان خودشان هم ارزشی ندارد.

جمهوری اسلامی ایران از ابتدای کشف و شناسایی کرونا اقدام‌های گسترده‌ای در زمینه‌ی کنترل و مدیریت شیوع این ویروس، برای حفاظت از همه‌ی شهروندان از جمله چند میلیون اتباع خارجی مقیم ایران انجام داد.

قوه قضاییه جمهوری اسلامی ایران بر اساس مسئولیت خود در پرتو تعالیم دینی برای بسط عدالت و به منظور صیانت از کرامت انسانی از آغاز شیوع ویروس کرونا در سه محور برخورد با محتکران اقلام بهداشتی و دارویی مرتبط با این ویروس، پیشگیری از ابتلای مراجعه‌کنندگان به محاکم به این ویروس و پیشگیری از شیوع کرونا در زندان‌ها تدابیری را برای حفاظت از سلامت زندانیان و نیز آرامش‌بخشی به خانواده‌های آن‌ها اتخاذ نمود.

در این میان ابتکار اعطای مرخصی به حدود یکصد هزار زندانی از جمله بی‌نظیرترین اقدام‌های قوه‌ی قضاییه در سطح جهان است تا جایی میشل باچلت، کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد به آن اذعان نموده و از اقدام قوه قضاییه جمهوری اسلامی ایران استقبال کرده است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر