۱۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۹
کد خبر: ۵۸۰۴۴
عضو پارلمان عراق بر ضرورت آمادگی جمعی عراقی‌ها برای مقابله با توطئه‌های آمریکا در تعدی به مرجعیت و الحشد الشعبی و دخالت در فرآیند سیاسی برای پیشبرد منافع خود در عراق تاکید کرد.
به گزارش پایداری ملی به نقل از فارس، «محمد کریم» عضو فراکسیون صادقون در پارلمان عراق درباره ضرورت آمادگی برای مقابله با نقشه‌های آمریکا به خصوص دخالت‌های آن در فرایند سیاسی عراق برای رسیدن به منافع خود هشدار داد.

این عضو پارلمان عراق در گفت‌وگو با پایگاه خبری المعلومه گفت: «آمریکا از طریق سلاح بیولوژیک و به خصوص ویروس‌هایی که در آزمایشگاه‌های خود ساخته به جنگ با دنیا رفته است».

وی مرجعیت دینی در عراق را سوپاپ اطمینان در این کشور خواند و اظهار داشت: «مرجعیت با توصیه‌های خود نقشه‌های آمریکا را ناکام گذاشته و با فتوای خود ملت عراق را بر تروریسم پیروز کرد».

کریم در این باره توضیح داد: «واشنگتن درصدد حمله به مرجعیت، الحشد الشعبی و چهره های ملی عراق است».

عضو پارلمان عراق همچنین افزود: «ما باید برای ناکام گذاشتن نقشه‌های دشمن آمریکایی آماده باشیم به خصوص که آمریکا درصدد است از طریق تحریک مزدوران خود در عراق در فرآیند سیاسی این کشور در راستای منافع خود دخالت کند».

دفتر آیت‌الله سیستانی مرجع شیعیان عراق هم در مقطع اخیرا بارها بر ضرورت احترام به حاکمیت عراق و عدم تجاوز به آن به بهانه پاسخ به اقدامات غیر قانونی برخی طرف‌ها تأکید کرده است و از مسئولان و دولت عراق خواسته است تا پاسخ حملات آمریکا به مواضع الحشد الشعبی را بدهد.

آمریکا در ماه‌های اخیر چندین بار مواضع الحشد الشعبی در عراق را به بهانه حملات طرف‌های ناشناس به پایگاه‌هایش در عراق هدف گرفته است.

در همین حال جریان‌هایی در عراق، تنش آفرینی آمریکا در عراق را به تعبیری در راستای تلاش برای گل آلود کردن آب و نخست وزیر کردن عدنان الزرفی به عنوان یک مهره آمریکایی در این کشور می‌دانند.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر