۱۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۶
کد خبر: ۵۸۰۲۴
نماینده تجاری آمریکا در گروه ۲۰ گفت که وابستگی این کشور به واردات اقلام پزشکی ارزان قیمت، موجب آسیب‌پذیری راهبردی آن شده است.
به گزارش پایداری ملی به نقل از دفاع‌ مقدس، «رابرت لایتیزر» نماینده تجاری آمریکا در گروه اقتصادی ۲۰، روز دوشنبه گفت، این کشور به‌دلیل مواجهه با کمبود راهبردی لوازم پزشکی، قصد دارد تولید داخلی را در این زمینه افزایش دهد.

لایتیزر در ویدئو کنفرانسی با حضور وزرای گروه اقتصادی ۲۰ اظهار داشت: «متأسفانه ما نیز همانند دیگران، در این بحران متوجه شدیم که به دیگر کشورها به‌عنوان منبع محصولات پزشکی ارزان قیمت وابستگی بیش از حدی پیدا کرده‌ایم که باعث آسیب‌پذیری راهبردی اقتصاد ما شده است».

او با هشدار علیه تلاش جهت استفاده از بحران‌های اقتصادی و بهداشتی برای پیش بردن برخی اهداف در تجارت یا دیگر زمینه‌ها گفت، چنین تلاش‌های موجب بی‌اعتمادی می‌شوند.

برخی مقامات آمریکایی نگران هستند که چین با بهره‌گیری از بحران پیش آمده، پیش از اجرای تعهداتش طبق مرحله اول توافق تجاری با آمریکا، برای برداشتن تعرفه‌ها اعمال فشار کند.

روز گذشته روزنامه «نیویورک تایمز» در گزارشی در همین خصوص نوشت، تجربیات گذشته در آمریکا نشان می‌دهند پروژه‌های تولید انبوه دستگاه‌های تنفسی بیمارستانی در این کشور محکوم به شکست هستند.

ابتلای بیش از ۱۶۰ فرد به ویروس کرونا در آمریکا، این کشور از نظر تعداد مبتلایان به این بیماری در جهان رتبه اول را دارد. همچنین تا کنون در این کشور بیش از سه هزار نفر در اثر ابتلا به بیماری «کووید-۱۹» جان باخته‌اند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر