۲۰ مهر ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۶
کد خبر: ۵۷۷۶
در دیدار سردار جلالی با سیف مطرح شد:
در دیدار سردار جلالی رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور و سیف رییس کل محترم بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران مقرر شد سند پدافند غیرعامل بانک مرکزی باز مهندسی گردد.

سردار جلالی رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور با ولی الله سیف رئیس بانک مرکزی جمهوری اسلاانی ایران دیدار کرد .

در این دیدار که دبیرکل بانک مرکزی وتنی چند از مسئولین سازمان حضور داشتند سردار جلالی ضمن تبریک انتصاب دکتر سیف به ریاست بانک مرکزی گزارشی از سابقه و وضعیت جاری پدافند غیرعامل در بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و انتظارات این سازمان ارائه نمود.

جلالی در خصوص تهدیدات این حوزه گفت: سه دسته از تهدیدات شامل تهدیدات فیزیکی، اقتصادی و سایبری در حوزه بانکی و پولی کشورموجود می باشد.

وی اتکای شبکه بانکی را بر فضای سایبر دلیل سازماندهی دشمن و تمرکز بر این حوزه دانست و گفت:بدلیل جدی بودن تهدیدات سایبری در شبکه پولی و یانکی کشور لزوم توجه به دفاع سایبری در شبکه بانکی و پولی کشور فراتر از مفهوم امنیت سایبری است.

رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور سرمایه گذاری بر روی تولید بومی محصولاتی مثل سامانه بانکداری متمرکز و امن افزارها را از واجبات در این حوزه برشمرد.

در ادامه جلسه سیف ضمن اظهار تشکر از سازمان پدافند غیرعامل کشور، بر استفاده از استانداردهای امنیت اطلاعات و انجام آزمون های نفوذ در شبکه بانکی به وسیله مجموعه های متخصص و مورد اعتماد اشاره نمود.

وی در بخش دیگراز سخنان خود به موضوع تعادل در اقتصاد و شناسایی حباب هایی که باعث ایجاد عدم تعادل در این حوزه می شوند اشاره نموده و از سازمان پدافند غیرعامل درخواست نمود این حباب ها را شناسایی نماید.

رئیس کل بانک مرکزی عدم تعدیل نرخ ارز با نرخ ریال و نرخ سود بانکی و مقایسه آن با تورم که باعث ایجاد عدم امنیت اقتصادی برای مردم می شود را از عوامل ایجاد بی ثباتی در حوزه اقتصاد برشمرد.

در خاتمه مقرر شد، معاونت ارتباطات، الکترونیک و فناوری اطلاعات سازمان پدافند غیرعامل از طریق برگزاری جلسات با رییس کمیته پدافند غیرعامل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران موارد مورد توافق را پیگیری نموده و نتایج را گزارش دهد.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر