۲۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۷
کد خبر: ۵۷۶۲۵
‌همزمان با روند افزایشی تعداد موارد ابتلا به ویروس جدید کرونا در کشورهای اروپایی و آمریکا، مسئولان چین و کره جنوبی از کاهش امیدبخش تعداد مبتلایان جدید خبر می‌دهند.
به گزارش پایداری ملی به نقل از مشرق، «کمیسیون بهداشت ملی» چین امروز (پنجشنبه) اعلام کرد که برای اولین باز از زمان طغیان ویروس «کووید۱۹» در این کشور، تعداد مبتلایان جدید روزانه به این ویروس در مرکز شیوع آن، تک رقمی شده است.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، استان هوبه - به مرکزیت شهر ووهان که ویروس جدید کرونا در واپسین روزهای آخرین ماه سال ۲۰۱۹ از آنجا شیوع پیدا کرد - طی بیست‌وچهار ساعت گذشته فقط شاهد ۸ مبتلای جدید بود.

بر اساس این آمار، در دیگر مناطق چین نیز هفت مورد ابتلای جدید مشاهده شده که البته ۶ نفر از آنها از کشورهای خارجی به چین سفر کرده و در مبدأ به این ویروس آلوده شده بودند.

مقامات چین که پیشتر نسبت به کاهش سریع روند ابتلا به ویروس کرونا در ماه جاری (مارس) ابراز امیدواری کرده بودند، اکنون نگران ورود افراد مبتلا به این ویروس از کشورهای خارجی است زیرا کسب‌وکارهای بیشتری در حال از سرگیری فعالیت خود در این کشور هستند.

پیشتر روزنامه «پیپلز دیلی» چین  به نقل از منابع بیمارستانی گزارش داده بود که تمام استان‌های این کشور به جز هوبه از اواخر ماه فوریه موفق شدند ابتلای جدید به کروناویروس را متوقف کنند و در استان هوبه نیز احتمالا تا پایان ماه مارس تعداد مبتلایان جدید به صفر خواهد رسید.

تعداد فوتی‌های بیست‌وچهار ساعت گذشته در چین نیز به ۱۱ نفر رسید، که پایین‌ترین حد خود در چند هفته اخیر است.

بدین ترتیب تعداد کل مبتلایان به ویروس کووید۱۹ در چین هم‌اکنون ۸۰۷۹۶ نفر و تعداد فوتی‌ها بر اثر ابتلا به این ویروس نیز ۳۱۶۹ نفر اعلام شده است. البته لازم به ذکر است از تعداد کل مبتلایان، ۶۲۸۰۲ نفر بهبود یافته و سلامتی خود را به دست آوردند و فعلا ۱۴۸۲۵ مورد فعال ابتلا به کرونا در چین وجود دارد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر