۲۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۷
کد خبر: ۵۷۵۶۶
استاندار آذربایجان شرقی:
محمدرضاپور محمدی، استاندار آذربایجان شرقی با قدردانی از تولیدکنندگان مواد بهداشتی و ضدعفونی‌کننده که در شرایط سخت فعلی، برای تأمین نیازمندی‌های مردم تلاش می‌کنند، گفت: برخی از واحدهای تولیدی استان، با تغییر در خط تولید، خود اقدام به تولید مواد ضدعفونی‌کننده کرده‌اند که نشان از تعهد آنها نسبت به سلامت مردم است.
به گزارش خبرنگار پایداری ملی، پورمحمدی در جلسه کمیته اقتصادی ستاد استانی مدیریت و مقابله با کرونا، درخصوص کمبود الکل برای تولید مواد ضدعفونی‌کننده، افزود: دستگاه‌های مسئول باید اقدامات لازم و جدی را برای تأمین مواد اولیه مورد نیاز این واحدها انجام دهند و زمینه را برای افزایش تولید اقلام بهداشتی فراهم کنند.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر باید ضمن تأمین اقلام ضروری و مورد نیاز مردم، فرهنگ‌سازی و مدیریت تقاضا و همچنین نظارت جدی بر شبکه توزیع نیز در دستور کار قرار گیرد تا بتوانیم این شرایط را مدیریت کنیم.

پورمحمدی با اشاره به ابعاد روانی پدیده کرونا، افزود: تأمین نیازمندی‌های مردم در این شرایط می‌تواند بخشی از بار روانی جامعه را کاهش دهد و مردم باید اطمینان خاطر پیدا کنند که اقلام مورد نیاز آنها در دسترس است.

خلیل‌اللهی، رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی هم در این جلسه نظارت بر شبکه توزیع اقلام بهداشتی و مواد ضدعفونی‌کننده و سیاست‌گذاری واحد و هماهنگ در سطح استان در زمینه اقدامات مقابله‌ای و پیشگیرانه را مورد تأکید قرار داد.

جهانگیری، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی نیز کمیته اقتصادی را مرجع رصد و نظارت بر نحوه تولید و توزیع اقلام بهداشتی و مواد ضدعفونی‌کننده خواند و از دانشگاه علوم پزشکی تبریز خواست تا در زمینه تولید و قیمت‌گذاری این اقلام، هماهنگی‌های لازم را با کمیته اقتصادی انجام دهد.

در این جلسه که برخی از مسئولان دستگاه‌های اجرایی استان نیز حضور داشتند، تعدادی از تولیدکنندگان اقلام بهداشتی و مواد ضدعفونی‌کننده گزارشی از روند فعالیت‌های تولیدی و چالش‌ها و مشکلات پیش‌روی خود ارائه کردند و به بیان راهکارهای پیشنهادی خود برای حل مشکلات این بخش پرداختند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر