۱۵ مهر ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۷
کد خبر: ۵۷۳۷
جان مک آفی موسس شرکت ضدویروس مک آفی می گوید تا شش ماه دیگر وسیله‌ای صد دلاری می‌سازد که مانع جاسوسی‌های آژانس امنیت ملی آمریکا از کاربران اینترنت می‌شود.
به نقل از یونایتدپرس، وی می گوید در صورت بازاریابی موفق این وسیله، جاسوسان وابسته به دولت آمریکا دیگر نمی توانند اطلاعات شخصی کاربران را به سرقت ببرند.

وی روز گذشته اعلام کرد این ابزار که دی – سنترال نام خواهد گرفت یک شبکه محلی غیرمتمرکز میان گوشی‌های هوشمند، رایانه‌های لوحی، لپ‌تاپ ها و رایانه‌ها شکل خواهد داد و از نفوذ برنامه های جاسوسی جلوگیری می‌کند. به اعتقاد وی در این صورت دیگر دولت آمریکا نخواهد توانست هویت افراد و موقعیت مکانی آنها را شناسایی کند.

برد این دستگاه از چند ده متر فراتر نمی‌رود و برای استفاده‌‌های شخصی و همچنین استفاده در اماکن عمومی مناسب خواهد بود. افرادی که در حوزه تاثیرگذاری این شبکه قرار بگیرند می‌توانند فایل‌های مختلف را به راحتی به اشتراک بگذارند و با هم در ارتباط باشند بدون آنکه نگران رمزگشایی داده‌های خود از سوی آژانس امنیت ملی آمریکا باشند.

مک آفی گفته است که مدت طولانی است در حال طراحی این وسیله است، اما در ماه‌های اخیر این کار را سرعت بخشیده و امیدوار است نمونه اولیه این وسیله را تا شش ماه آینده عرضه کند. وی در پاسخ به این سوال که می توان از این دستگاه برای کارهای غیرقانونی استفاده کرد گفته که بله. همان طور که تلفن را هم می توان برای اقدامات غیرقانونی به کار گرفت، در مورد این دستگاه نیز چنین امکانی هست.

وی افزوده که اگر دولت آمریکا فروش این وسیله را ممنوع کند، آن را در انگلیس، ژاپن و کشورهای جهان سوم به فروش می رساند. او پیش بینی کرد که دانشجویان بیش از دیگر اقشار از چنین وسیله‌ای استقبال کنند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر