۰۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۸
کد خبر: ۵۷۱۶۹
با حکم وزیر بهداشت:
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، پیرو دستور رییس جمهوری مبنی بر تشکیل ستاد ویژه مدیریت پیشگیری از آلودگی با ویروس کرونا، در حکمی ایرج حریرچی را به عنوان دبیر این ستاد منصوب کرد.
به گزارش پایداری ملی به نقل از ایرنا - وزارت بهداشت، سعید نمکی در این حکم خطاب به حریرچی نوشت: پیرو دستور رییس جمهوری مبنی بر تشکیل ستاد ویژه مدیریت پیشگیری از آلودگی با ویروس کرونا، بدینوسیله جناب عالی به عنوان دبیر ستاد مذکور منصوب می‌شوید. امید است با عنایت پروردگار و با جدیت و پیگیری مستمر در انجام امور محوله مؤید باشید.

همچنین نمکی در حکم جداگانه‌ای، محمد توکلی را به عنوان نماینده  تام الاختیار خود در مدیریت امور اجرایی ویروس کرونا در شهر مقدس قم  منصوب کرد.

متن این حکم به شرح زیر است: «با توجه به سوابق علمی و اجرایی جناب عالی، بدینوسیله به عنوان نماینده  تام الاختیار اینجانب در مدیریت امور اجرایی بیماری کرونا ویروس در شهر مقدس قم  منصوب می‌شوید تا با هماهنگی معاونت‌های ذیربط در ستاد وزارتخانه و رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی قم امور اجرایی مربوطه را پیگیری و روزانه به اینجانب گزارش نمایید.»

حریرچی دبیر ستاد ویژه مدیریت پیشگیری از آلودگی با ویروس کرونا نیز در احکامی آقایان محمد مهدی ناصحی، جعفر صادق تبریزی، علی دل پیشه، نامدار عبداللهیان، مهدی یوسفی، بیگلری، محمد آسایی و علی اکبر حق دوست را به عنوان رابطان کلان مناطق ۱ تا ۸ منصوب کرد.

به گزارش پایداری ملی، امروز رییس جمهوری به وزیر بهداشت دستور داد که ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا تشکیل شود.

ویروس کرونا از دی ماه گذشته تا کنون بیش از دو هزار قربانی گرفته است. تقریبا تمامی جانباختگان از چین، ‌کشوری که ویروس از آنجا شیوع پیدا کرد، هستند. چهار نفر نیز در ایران بر اثر ابتلا به این بیماری جان باخته‌ اند. ایران بعد از چین دومین آمار فوتی کرونا در جهان را دارد.

بیماری جدید کرونا با نام «کووید-۱۹» از اوایل ماه دسامبر سال گذشته میلادی (دی ماه) در استان هوبی چین شیوع یافت و تاکنون ۷۵ هزار نفر را در این کشور مبتلا کرده و جان ۲ هزار و ۲۳۳ تن را گرفته است.

کیانوش جهانپور رئیس مرکز اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امروز (یکشنبه) گفت: تعداد تلفات بیماری کرونا در ایران به هشت و تعداد مبتلایان به ۴۳ نفر رسید.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر