۰۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۰:۲۲
کد خبر: ۵۷۱۰۰
مدیر روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان ضمن انتقاد از بازنشر اخبار جعلی در شبکه های مجازی در خصوص مشاهده کرونا در استان، گفت: تاکنون هیچ مورد مشکوکی از این بیماری در هرمزگان مشاهده نشده است.
به گزارش پایداری ملی، دکتر فاطمه نوروزیان اظهار داشت: اینگونه شایعه ها موجب ایجاد جوی منفی و تنش در جامعه می شود و مردم اخبار موثق را تنها از کانال های رسمی و وزارت بهداشت پیگیری و از بازنشر اخبار غیررسمی خودداری کنند.

وی افزود: خوشبختانه تا به این لحظه موردی از کرونا و موارد مشکوک به آن در هرمزگان مشاهده نشده ، اما با این حال اقدامات پیشگیرانه برای پیشگیری از بیماری کرونا به صورت جدی در استان در دست انجام است.

 نوروزیان تصریح کرد: از هفته های پیش به‌منظور پیشگیری از ورود ویروس کرونا، مسافران ورودی خارج از کشور از طریق بنادر و فرودگاه غربالگری می شوند.

وی اظهار داشت: کنترل‌های فیزیکی در مبادی ورودی به مرکز استان به لحاظ وجود خطوط ترددی با کشور امارات و چین آغازشده و ادامه خواهد داشت.

نوروزیان خاطرنشان کرد: شمار نیروهای کنترلی بهداشت در دو بندر شهید رجایی و بندر شهید باهنر نیز افزایش یافته تا اتباع سایر کشورها نیز در زمان ورود به خاک کشورمان از طریق این مبادی مورد کنترل‌های بهداشتی و غربالگری قرار گیرند.

وی بیان داشت: به دلیل حضور شماری از اتباع چینی در درگهان و قشم نیز دستورالعمل‌های ویژه‌ای برای پیشگیری از ویروس کرونا در جریان است و واحدهای ویژه در این زمینه کنترل‌های لازم را انجام می‌دهند.

مدیر روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان رعایت بهداشت فردی، پرهیز از تردد در مکان‌های پرتردد توسط سالمندان، مادران باردار و کودکان زیر پنج سال، شستن مرتب دست‌ها با صابون یا استفاده از مایع ضد عفونی، استفاده از ماسک توسط بیماران تنفسی و افراد نزدیک به آنها، دست ندادن و روبوسی نکردن را از جمله موارد مهم جهت پیشگیری از ابتلا به این بیماری عنوان کرد.

ویروس کرونا که شیوع آن از اواخر دسامبر سال گذشته میلادی (دی ماه) در شهر «ووهان» مرکز استان هوبی شروع شد، علاوه بر استان‌های چین به ۲۴ کشور دیگر در جهان نیز سرایت کرده است.

ویروس کرونا در چین تا کنون جان ۲ هزار و چهار نفر را گرفته است.

به جز دو بیمار مبتلا به ویروس کرونا که دیروز در قم جان خود را از دست دادند ابتلای دو بیمار دیگر به این ویروس در قم تایید شده و در بیمارستان بستری هستند.

طبق اعلام وزارت بهداشت پنج فرد مشکوک دیگر نیز با آمبولانس به تهران منتقل شده‌اند و در بیمارستان‌های پایتخت بستری هستند و هنوز ابتلای آنها به این ویروس محرز نشده است.
منبع: ایرنا
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر