۲۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۴
کد خبر: ۵۶۹۲۴
مدیرکل پدافند غیرعامل در جلسه قرارگاه پدافند شیمیایی آذربایجان شرقی:
مدیرکل پدافند غیرعامل استان آذربایجان شرقی گفت: قرارگاه پدافند شيميايي در جهت سامان‌دهي سيستم دفاعي منطقه با رويكرد كاهش خطر و مصون‌سازي زيرساخت‌هاي شيميايي راه‌اندازي شده است و رسالت این قرارگاه مصون سازی زیرساخت‌ها در برابر آسیب‌ها و تهدیدات احتمالی دشمن است.
به گزارش خبرنگار پایداری ملی، آقایی در این جلسه ضمن بیان اینکه فعالیت و تشکیل منظم جلسات قرارگاه پدافند شیمیایی یک امر ضروری است اظهار داشت: آذربایجان شرقی، یک استان صنعتی است و تعداد قابل توجهی از واحدهای صنعتی شیمیایی در این استان مستقر هستند و از طرفی این استان در چهارراه مواصلاتی ریلی، جاده‌ای قرار دارد و هر روز شاهد تردد بالایی از محموله‌های شیمیایی و سوختی پرخطر در جاده‌ها و خطوط ریلی هستیم، بنابراین رعایت اصول و مبانی پدافند غیرعامل در حوزه شیمیایی یک امر مهم و حساس در این استان به شمار می‌آید که امیدواریم با پویایی قرارگاه پدافند شیمیایی شاهد به حداقل رسیدن آسیب‌ها باشیم.

وی افزود: قرارگاه پدافند شیمیایی استان در جهت ساماندهی سیستم دفاعی منطقه با رویکرد مهندسی کاهش خطر و مصون‌سازی زیرساخت‌های شیمیایی و پتروشیمی استان، باید فعال باشد لذا آموزش، فرهنگ سازی و ارتقای مصونیت از اولویت‌های حوزه پدافند شیمیایی استان است.

در ادامه محمدی، معاون عملیاتی سپاه عاشورا آماده بودن در برابر هرگونه حوادث شیمیایی را مستلزم تهیه طرح‌ها و سناریوهای رزمایش‌های مختلف در این زمینه دانست و گفت: برای آماده سازی و تهیه این طرح ها و سناریوها، رصد و پایش مراکز خطرزای شیمیایی استان را باید بصورت مرتب انجام دهیم چراکه رصد و پایش تهدیدها، آموزش و اطلاع رسانی به افکار عمومی، امداد، نجات و درمان، نظم و امنیت و اسکان اضطراری در مواقع بحرانی از جمله ماموریت‌های این قرارگاه است.

محمدی با اشاره بر اینکه امروز تعداد مصدومین شیمایی ما در کارخانجات شیمیایی و یا در حمل و نقل مواد شیمیایی، از مصدومین جنگ تحمیلی کمتر نیست؛ برای صیانت از جان انسان‌ها بر انجام رزمایش‌های شیمایی و آموزش جامعه هدف تاکید کرد.

در پایان جلسه، اعضاء قرارگاه پدافند شیمیایی جهت مقابله با تهدیدات این حوزه به بیان نکته نظرات خود پرداخته و پیشنهادات لازم ارائه گردید.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر