۲۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۹
کد خبر: ۵۶۹۰۶
از مهمترین اقدامات پدافند غیرعامل در موضوع کرونا ویروس جدید 2019 در کشور، آموزش و افزایش آگاهی مردم بوده که با استفاده از اطلاع رسانی صحیح و به موقع، ضمن آموزش راه های پیشگیری از این بیماری، از ایجاد نگرانی در جامعه و افکار عمومی پیشگیری می‌گردد.
مرتضی شاه حسینی
به گزارش خبرنگار پایداری ملی، با حضور مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان و جمعی از معاونین و نمایندگان دستگاه­های اجرایی استان کارگروه تخصصی بهداشت، سلامت و بیولوژیک و قرارگاه زیستی شورای پدافند غیرعامل استان سمنان در سالن امام جواد(ع) ستاد مرکزی دانشگاه علوم پزشکی استان برگزار شد.

در ابتدای این جلسه دکتر دانائی رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان با گرامیداشت ایام الله دهه فجر و پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: از مهمترین اقدامات پدافند غیرعامل در موضوع کرونا ویروس جدید 2019 در کشور، آموزش و افزایش آگاهی مردم بوده که با استفاده از اطلاع رسانی صحیح و به موقع، ضمن آموزش راه های پیشگیری از این بیماری، از ایجاد نگرانی در جامعه و افکار عمومی پیشگیری می گردد.

دکتر دانائی افزود: آمادگی تمامی دستگاه های اجرایی استان و شهرستان به ویژه متولیان حوزه سلامت در بحث بیماری کرونا بسیار مهم بوده و این آمادگی خود به معنای واقعی مانور پدافند زیستی در مقابله با تهدیدات بیولوژیک بوده و در آمادگی همه دستگاه های اجرایی استان تأثیرگذار خواهد بود.

وی در ادامه با اشاره به ایام پایانی سال و در پیش‌رو بودن ایام نوروز و تعطیلات، بیان داشت: محدود نمودن جامعه در بهره مندی از تعطیلات نوروز به هیچ عنوان توصیه نشده و با استفاده از آموزش، اطلاع رسانی و افزایش آگاهی جامعه و انجام اقداماتی ساده حفاظت فردی، در پیشگیری از بیماریهای تنفسی به ویژه بروز و شیوع بیماری کرونا موثر خواهد بود.

در ادامه کارخائی مدیر کل پدافند غیر عامل استانداری سمنان با تقدیر و تشکر از اقدامات و برنامه ریزی های دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان در مقابله با بروز و شیوع بیماری های تنفسی، افزود: داشتن آمادگی کامل و برنامه ریزی تمامی دستگاه های اجرایی استان و آموزش و اطلاع رسانی به آحاد مختلف جامعه با محوریت این دانشگاه، بسیار مهم و مورد انتظار خواهد بود.

وی موضوع آرام بخشی عموم مردم را بسیارمهم برشمرد و افزود: با توجه به اینکه یکی از حربه­ های دشمن ایجاد جنگ روانی و رسانه ای بر علیه جامعه اسلامی است می طلبد اطلاع رسانی با رویکرد آرام بخشی و ارتقاء اگاهی عمومی مردم انجام شود.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان داشتن آمادگی­های لازم ، آماده کردن ظرفیت های مختلف کلیه دستگاه­های مرتبط استان و ایجاد زمینه برای همکاری همه ادارات و سازمان ها برای پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا را از محورهای مهم جلسه برشمردند.

دبیر شورای پدافند غیرعامل استان سمنان همچنین بر ارائه گزارش های مستمر به اداره کل پدافند غیرعامل استانداری برای جمع بندی و اعلام به وزارت کشور و سازمان پدافند غیرعامل کشور تاکید نمود.

در ادامه دکتر گوهری معاون درمان و دکتر جندقی معاون بهداشتی دانشگاه پزشکی استان سمنان به بیان گزارشی از آخرین اقدامات و برنامه های حوزه مسئولیت خود در راستای پیشگیری و انجام اقدامات مقابله ای این بیماری پرداختند.

سپس دکتر رهبر مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری های معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان گزارشی از تاریخچه بیماری کرونا ویروس جدید 2019 و آخرین آمار بروز این بیماری در جهان ارائه و مهم‌ترین اقدامات دانشگاه را در حوزه های مختلف تشریح کرد.

در پایان این جلسه برای آمادگی بیشتر مقابله احتمالی و بررسی راهکارهای پیشگیری پیرامون ویروس کرونا بحث و تبادل نظر شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر