۰۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۳
کد خبر: ۵۶۴۳۴
دولت یونان روز جمعه از حمله سایبری گسترده به وب سایت های دولتی این کشور خبر داد. از جمله وب سایت های مورد حمله می توان به سایت نخست وزیری اشاره کرد.
به گزارش پایداری ملی به نقل از خبرگزاری فارس، هکرها به سایت های پلیس ملی، سازمان آتش نشانی و چند وزارتخانه مهم دیگر دولتی حمله کرده اند.

حملات سایبری یادشده سایت های دولتی یونان را برای مدتی از کار انداخت، اما آنها بعد از مدتی دوباره به حالت عادی بازگشته و فعالیت خود را از سر گرفتند.

استلیوس پتساس، سخنگوی دولت یونان روز جمعه با تایید خبر حملات مذکور آنها را از نوع دی او اس دانست. در جریان حملات با ایجاد ترافیک گسترده مصنوعی بر روی وب سایت های هدف آنها از دسترس خارج می شوند.

به منظور خنثی کردن این حملات ضدحمله هایی از سوی دولت یونان صورت گرفته، هر چند به جزئیات بیشتری در این زمینه اشاره نشده است. از جمله دیگر وزارتخانه های مورد حمله می توان به وزارت امور خارجه، وزارت کشور، اداره تجارت دریایی و غیره اشاره کرد.

این دومین حمله سایبری به وب سایت های دولتی یونان در کمتر از یک هفته گذشته است. حمله اول به گروهی وابسته به ترکیه نسبت داده شد. مقامات یونانی هنوز در مورد عوامل حمله دوم اظهار نظر نکرده اند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر