۰۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۲
کد خبر: ۵۶۳۹۶
رئیس‌جمهور آمریکا گفته قصد دارد قبل از سفر نخست‌وزیر اسرائیل به واشنگتن از طرح خود موسوم به «معامله قرن» رونمایی کند.
به گزارش پایداری ملی به نقل از خبرگزاری فارس، یک رسانه انگلیسی به نقل از «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا نوشته او قصد دارد قبل از سفر «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به واشنگتن از طرح موسوم به «معامله قرن» رونمایی کند. 

به نوشته خبرگزاری رویترز، ترامپ که برای سفر به میامی در «ایرفورس وان» (هواپیمای حامل رئیس‌جمهور آمریکا) حضور داشت گفت قبل از سفر نتانیاهو به واشنگتن از این طرح رونمایی می‌کند. او قرار است سه‌شنبه با نتانیاهو دیدار کند. 

وی گفته که فلسطینی‌ها ممکن است در ابتدا به این طرح واکنش منفی نشان دهند، ولی این طرح به نفع آنها است. 

رئیس‌جمهور آمریکا گفت: «طرح بزرگی است. طرحی است که واقعاً کارساز خواهد بود.» 

پیش از این پایگاه تایمز اسرائیل از احتمال رونمایی قریب‌الوقوع طرح سازش موسوم به «معامله قرن» در واشنگتن خبر داده بود.  

به نوشته این پایگاه، منابع مختلف گفته‌اند که انتظار می‌رود «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و «بنی گانتز» رهبر اپوزیسیون هفته آینده برای رونمایی از معامله قرن به کاخ سفید دعوت شوند. 

با این حال، برخی از رسانه‌های رژیم صهیونیستی پنجشنبه گزارش داده بودند که دعوت از نتانیاهو و گانتز با هدف اطلاع‌رسانی به آن‌ها درباره جزئیات این طرح صورت می‌گیرد و رونمایی عمومی از این طرح به بعد از انتخابات پارلمانی رژیم صهیونیستی که در تاریخ ۲ مارس (۱۲ اسفند) برگزار می‌شود، موکول خواهد شد.

طبق نوشته رویترز، ترامپ گفته دولت او به طور مختصر با فلسطینی‌ها درباره این طرح صحبت کرده و باز هم با آنها گفت‌وگو خواهد کرد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر