۰۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۲
کد خبر: ۵۶۳۱۰
مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور گفت: همایش منطقه‌ای ائمه جمعه با موضوع نقش ائمه جمعه در تبیین دستاوردهای انقلاب با نگاه ویژه به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و نقش شهید سلیمانی در تقویت جبهه تقریب و مبارزه با جریان‌های تکفیری در سنندج برگزار می‌شود.
به گزارش پایداری ملی به نقل از خبرگزاری فارس از سنندج، حجت‌الاسلام حسن منتظری صبح امروز در جلسه کمیته روحانیون ستاد دهه فجر کردستان که در سالن جلسات مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور برگزار شد، اظهار کرد: انقلاب اسلامی از آغاز تا به امروز در طول 40 سال از عمر با برکتش ثمرات بسیار زیادی در بعد داخلی و خارجی داشته است.

وی تصریح کرد: تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی در آستانه دهه فجر و چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب و بازخوانی این دستاوردها ضروری است.

منتظری حاکمیت دینی را یکی از مهم‌ترین دستاوردها و نتایج پیروزی انقلاب اسلامی در ایران دانست و عنوان کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تنها کشور اسلامی است که به دنبال حکومت اسلامی و اجرای احکام اسلامی در دنیا است.

وی افزود: تنها در ایران به ارزش‌های دینی و حاکمیت اسلامی توجه می‌شود و این مهم یکی از اصلی‌ترین دستاوردهای بزرگ انقلاب است که توسط امام راحل نصیب ما شده است.

مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور اضافه کرد: ملت ایران در طول 40 سال از انقلاب اسلامی و امروز در آستانه 41مین سالگرد انقلاب اسلامی همواره حافظ این دستاوردها بوده‌اند.

وی با یادآوری اینکه مردم و مسوولان نقش مهمی در حفظ دستاوردهای نظام داشته‌اند، عنوان کرد: اگرچه دشمنان برای مقابله با انقلاب و ارزش‌های آن بسیج شده‌اند اما مردم و مسوولان با هوشیاری تمام و حضور در تمامی صحنه‌های سرنوشت‌ساز انقلاب در راستای خنثی‌کردن توطئه‌های آنان گام بردارند.

منتظری گفت: اجرای دستورات دین و احکام اسلام به برکت وجود حکومت و رهبری اسلامی موجب شده است، ایران در عرصه‌های داخلی و خارجی با قدرت و عظمت پیش برود.

وی تصریح کرد: قبل از پیروزی انقلاب هیچ فردی حق اعتراض در کشور نداشت و کوچکترین اعتراض بزرگترین مجازات‌ها را به دنبال داشت اما امروز مردم مسائل مهم را بدون واسطه از مسؤولان مطالبه می‌کنند.

وی اذعان داشت: امروز به برکت انقلاب اسلامی وحدت اسلامی در جهان در حال شکل‌گیری است که بزرگترین سرمایه جهان اسلام و راهکار اصلی مقابله با توطئه‌های دشمنان است و برای دستیابی به اهداف متعالی باید این وحدت را حفظ کرد.

تعمیق وحدت در جهان اسلام از برکات انقلاب اسلامی است

وی در ادامه به بیانات مقام معظم رهبری در خطبه‌های نماز جمعه گریزی زد و افزود: تاکید مقام معظم رهبری بر قوی‌ترشدن، فصل‌الخطاب و موضوع مهمی است که همه مردم و مولان باید به آن توجه داشته باشند.

وی تاکید کرد: باید بر توانمندی‌های داخلی تکیه کنیم چرا که تکیه به استعمار و کشورهای غربی نتیجه‌ای جز نابودی ندارد، تاریخ گواه است که جهان استکبار هیچ وقت به فکر خدمت‌رسانی به هیچ جامعه‌ای نبوده تا جایکه در جنگ جهانی اول قریب 10 میلیون ایرانی به واسطه قحطی ساختگی آنها از بین رفتند.

منتظری در ادامه به برخی برنامه‌های مرکز بزرگ در دهه فجر اشاره کرد و افزود: برگزاری جشن انقلاب با محور تبیین گام دوم انقلاب در مدارس، برگزاری محافل قرآنی، برگزاری همایش سراسری روحانیون تشیع و تسنن با حضور مهمانانی از داخل و خارج استان و برگزاری همایش‌های شهرستانی با حضور طلاب از جمله برنامه‌های مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور همزمان با چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب است.

راه‌اندازی کاروان‌های قرآنی در شهرستان‌ها

وی تصریح کرد: برگزاری همایش طلاب تشیع و تسنن با محوریت مرکز بزرگ اسلامی در راستای توجه به دستاوردهای انقلاب اسلامی، دعوت از مهمانان خارجی جامعةالمصطفی برای حضور در مراسم ویژه این ایام، بیان دستاوردهای انقلاب اسلامی در خارج از مرزهای کشور، برگزاری همایش منطقه‌ای ائمه جمعه با حضور استان‌های آذربایجان غربی و کرمانشاه و کردستان با موضوع نقش ائمه جمعه در تبیین دستاوردهای انقلاب با نگاه ویژه به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، نقش شهید سلیمانی در تقویت جبهه تقریب و مبارزه با جریان‌های تکفیری، نقش ائمه جمعه در مصونیت‌بخشی جامعه در مواجهه با فتنه‌های داخلی و خارجی، برگزاری برنامه‌های فرهنگی دانشجویی با مشارکت اداره ارشاد، راه‌اندازی کاروان‌های قرآنی در شهرستان‌ها با حضور یکی از قاریان بین‌المللی، برگزاری نشست‌های خبری و تجلیل از خبرنگاران تقریبی در این ایام و تجلیل از خانواده‌های شهدای اهل سنت از دیگر برنامه‌های مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور در ایام‌الله دهه فجر امسال است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر