۲۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۲
کد خبر: ۵۶۰۸۰
مدیرکل پدافند غیرعامل سمنان:
مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان گفت: امنیت و آرامش امروز میهن اسلامی مرهون جانفشانی و ایثارگری شهدای والامقام و بویژه سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی است.‌
مرتضی شاه حسینی

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان در جلسه شورای پدافند غیر عامل استان که با حضور دکتر محبی معاون توسعه فرهنگی سازمان پدافند غیر عامل کشور، خجسته پور معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استانداری، دکتر اسکندری مدیرروابط عمومی سازمان پدافند غیرعامل کشور، فرمانداران، مدیران و شهرداران برگزار شد گفت: امنیت و آرامش امروز میهن اسلامی مرهون جانفشانی و ایثارگری شهدای والامقام و بویژه سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی است.‌

ایشان همچنین به پاسخ قاطع پاسداران ایران اسلامی به پایگاه های نظامی آمریکا در کشور عراق اشاره کرد و افزود: پاسخی قاطع و محکم از سوی جمهوری اسلامی ایران به مزدوران آمریکایی بود که موجب شادی مردم ایران شد.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان گفت: در هفته پدافند غیرعامل بالغ بر ۳۰۰ برنامه استانی برگزار شد که همه دستگاه‌­های اجرایی استان در این برنامه­‌ها با اداره کل پدافند غیرعامل استانداری سمنان همکاری داشته اند.

وی گفت: تهدیدات دشمنان در طی چهل سال گذشته همواره مستمر و در حال افزایش بوده که لازم است همه ما نسبت به مصون سازی ، بازدارندگی و کاهش آسیب پذیری و حفاظت از جان‌مردم و زیر ساخت­ها با استفاده از الزامات و ملاحظات پدافند غیر عامل تلاش نماییم.‌

ایرج کارخایی گفت: فرهنگ سازی و ترویج گفتمان آن مهمترین سیاست اداره کل پدافند غیر عامل استان سمنان است و به عنوان یکی از محورهای اصلی شوراها و کارگروه های پدافند غیرعامل قرار می گیرد.

دبیر شورای پدافند غیرعامل استان افزود: فرمانداران هر سه ماه یکبار باید شورای پدافند غیر عامل را با هدف رصد، شناسایی و پایش انواع تهدیدات و راهکارهای مقابله با آن برگزار نمایند تا بتوان در شرایط بحران و خطر بهترین عملکرد را داشته باشیم.

وی افزود: رعایت الزامات پدافند و داشتن‌ پیوست پدافندی برای ساخت و سازها مورد تاکید است و مراکز مهم با تهیه پیوست پدافند غیرعامل در مراحل طراحی و با استفاده از ظرفیت های بند (ج) تبصره 21 قانون بودجه سال 98 می توانند در مواقع خطر و بحران بهترین عملکرد را برای مردم داشته باشند.

ایشان با توجه به گستردگی استان سمنان گفت: تهدیدات زیستی از نکات مورد توجه مسئولان استان سمنان است و برای پیشگیری از این تهدیدات می توان از راهکار های پدافند غیرعامل بهره برد.

وی گفت: آموزش و رزمایش دو بال پدافند غیر عامل است که باید مورد توجه همه مسئولان قرار گیرد و اداره کل پدافند غیر عامل استانداری سمنان امادگی دارد تا در همه این زمینه ها با دستگاه های اجرایی همکاری کند.

همچنین در پایان جلسه شورای پدافند غیرعامل استان از دست اندرکاران و تلاش گران هفته پدافند غیرعامل سال جاری با لوح تقدیر تجلیل شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر