۱۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۱
کد خبر: ۵۵۹۲۲
نماینده ولی فقیه در نیروی قدس سپاه گفت: تاکنون این را نگفته‌ام اما اکنون که ایشان شهید شده‌اند می‌گویم که سردار سلیمانی یک ریال یا دلار حق ماموریت نگرفت و گاهی به من می‌گفت که من در خرج زندگی زن و بچه خود می‌مانم.
به گزارش پایداری ملی به نقل از خبرگزاری فارس، حجّت‌الاسلام علی شیرازی، نماینده ولی فقیه در نیروی قدس سپاه در مراسم گرامیداشت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی که شامگاه جمعه ۱۳ دی‌ماه در مسجدجامع قلهک برگزار شد، با تسلیت شهادت شهید سلیمانی به حضرت امام‌زمان(عج)، رهبر انقلاب و مردم ایران، گفت: امروز حادثه سختی برای ملت ایران و همرزمان سردار سلیمانی خصوصاً برای فرماندهی کل قوا حضرت امام خامنه‌ای بود.

وی ادامه داد: اگرچه شهادت سردار سلیمانی برای ما سخت است، اما برای خود او آرزو بود و چهل سال آرزو می‌کرد شهید شود.

شیرازی با بیان اینکه ۳۸ سال توفیق داشتم همراه شهید سلیمانی باشم، گفت: قبل از انقلاب پیرو امام بود و در زمان پیروزی انقلاب هم حضور داشت. قبل از عملیات فتح‌المبین فرمانده جمعی از نیروهای کرمان بود.

وی ادامه داد: در عملیات فتح‌المبین سردار رضایی فرمانده وقت سپاه به شهید سلیمانی فرماندهی تیپ را پیشنهاد کرد و در آن عملیات فرمانده تیپ شد.

نماینده ولی فقیه در نیروی قدس سپاه تصریح کرد: چه قبل از انقلاب چه در دوره‌ فرماندهی گروهی از رزمندگان، چه بعد که فرمانده تیپ و بعد فرمانده لشکر شد و چه در اواخر جنگ که فرمانده سپاه صاحب الزمان شد تا روزی که فرمانده نیروی قدس شد، در وجود ایشان یک ذره تکبر ندیدم.

شیرازی ادامه داد: هرچه به ظاهر درجات دنیایی شهید سلیمانی بالاتر می‌رفت محکم‌تر در مسیر الهی می‌ایستاد.

وی با اشاره به ساده‌زیستی شهید سلیمانی گفت: تا کنون این را نگفته‌ام اما اکنون که ایشان شهید شده‌اند می‌گویم که سردار سلیمانی یک ریال یا یک دلار حق ماموریت نگرفت؛ گاهی به من می‌گفت که من در خرج زندگی زن و بچه خود می‌مانم.

شیرازی تواضع، اخلاص، تدین و ولایتمداری سردار سلیمانی را زبانزد دانست و گفت: او عاشق جنگ با دشمنان دین بود و از هیچ کس غیر خدا نمی‌ترسید.

وی افزود: سردار سلیمانی هیچ زمانی فرمانده از راه دور نبود و همواره‌ فرمانده پیشگام بود.

شیرازی با اشاره به شجاعت سردار سلیمانی گفت: شهید سلیمانی جایی که تصور می‌کرد حضور آمریکایی‌ها قطعی است ترس به دل راه نمی‌داد.

وی ادامه داد: این بار اولی نبود که آمریکایی‌ها از حضور سردار سلیمانی خبر داشتند. چه در جنگ لبنان چه سوریه و افغانستان و چه در لبنان بارها تا مرز شهادت پیش رفت.

فرمانده نیروی سپاه قدس با بیان اینکه در جنگ افغانستان یک بار هواپیمای ایشان اشتباهی در فرودگاه طالبان فرود آمد، گفت: وقتی متوجه شدند ذره‌ای در چهره حاج قاسم ترس مشاهده نشد.

شیرازی خاطرنشان کرد: سردار سلیمانی بارها جانش را برای مردم مظلوم افغانستان کف دست  گرفت.

وی با بیان اینکه در جنگ ۳۳ روزه، رژیم غاصب صهیونیستی بارها شهید سلیمانی را تعقیب می‌کرد تا او را بیابد، گفت: حاج قاسم‌ چهل روز در لبنان بود اما دشمن نتوانست شهیدش کند.

نماینده ولی فقیه در نیروی قدس سپاه گفت: سردار سلیمانی سفرهایی به سوریه و عراق و نقاط مختلف داشت که گاهی ده پانزده روز طول می‌کشید. یکی از عزیزانی که از دوران جنگ تا امروز با ایشان بود و همراه ایشان شهید شد، یعنی حسین پورجعفری، می‌گفت: در این سفرها حاج قاسم گاهی ۱۰ ساعت هم نمی‌خوابید.

شیرازی ادامه داد: شاید کسی این موضوع را باور نکند ولی ما دیدیم.

وی با بیان اینکه دشمن، حاج قاسم را مانع نفوذ خود در منطقه می‌دانست و به‌دنبال شهادت او بودند، افزود: حتی یک بار پیام دادند که بدانید ما مطلع هستیم شما کجا هستید. با این حال در اراده سردار سلیمانی هیچ خللی ایجاد نشد.

شیرازی ادامه داد: سردار سلیمانی چهل سال در آرزوی شهادت سوخت. هر جمعه در منزلش مراسم برگزار می‌کرد و صدای گریه‌اش بلند می‌شد.

نماینده ولی فقیه در نیروی قدس سپاه، اهتمام به مطالعه و کسب علم را از خصایص ارزنده سردار سلیمانی دانست و گفت: یکبار تعداد زیادی کتاب به ایشان دادم. بعد از مدتی دیدم که همه کتاب‌ها را‌ خوانده‌‌ است و بر آن‌ها حاشیه نوشته است و درخواست کتاب جدید کرد.

شیرازی ادامه داد: چند روز قبل و در آخرین سفرشان لیست بلندبالایی از کتاب‌ها و نوارهای اخلاقی و اعتقادی به یکی از دوستان دادند و گفتند این‌ها را تهیه کنید.

وی افزود: حاج قاسم قرآنی داشتند که تمام آن را با دقت خوانده بود و در تمام صفحات این قرآن حاشیه نوشته‌اند.

شیرازی با بیان اینکه نظیر شهید سلیمانی را در سخنرانی‌های اثرگذار، کم داریم، گفت: اگر  سخنرانی‌های ایشان را در دوران جنگ گوش دهید متوجه می‌شوید که گاهی مخاطب از ابتدا تا آخر، اشک می‌ریزد.

وی سردار سلیمانی را مدافع مردم دانست و با بیان اینکه ایشان به دنبال خدمت به مردم بود، گفت: با یقین می‌گویم که بعید می‌دانیم در بین خانواده شهدای لشکر ثارالله موردی باشد که حاج قاسم، چندین بار به آن‌ها سر نزده باشد.

شیرازی افزود: امروز برخی از این خانواده‌ها پیام دادند «به داد ما برس»، قلبمان پاره شد‌.

همکار شهید سلیمانی با بیان اینکه حاج قاسم بنا داشت فرزندش را داماد کند، افزود: حاج قاسم می‌گفت می‌خواهم به‌خدمت رهبر انقلاب بروم تا اگر قبول کنند، خطبه عقد فرزندم را ایشان بخوانند.

شیرازی افزود: وقتی برای خرید ازدواج با هم رفتیم، ایشان گفتند که پول خرید وسایل ازدواج فرزندم را نداشتم ولی حل شد‌.

نماینده ولی فقیه در نیروی قدس سپاه با بیان اینکه حاج قاسم عاشق رهبر انقلاب بود، تصریح کرد: ایشان می‌گفت با چیزهایی که از رهبر انقلاب دیده‌ام مگر می‌توانم ایشان را رها کنم و دیگران را ترجیح بدهم؟!

شیرازی افزود: در محافلی که رهبر انقلاب حضور داشتند و دیگران هم بودند، ایشان تا سردار سلیمانی را می‌دیدند به ایشان می‌گفتند اول شما بیا تا پیشانی‌تان را ببوسم. رهبر انقلاب بارها بر بازوی سردار سلیمانی بوسه می‌زدند‌.

وی با بیان اینکه شهادت شهید سلیمانی و ابومهدی المنهدس، مردم ما را داغ‌دار کرد، تصریح کرد: با این حال دشمنان بدانند که نیاز به انتقام ملت ایران نیست و جبهه مقاومت در لبنان و یمن و سایر نقاط، انتقام سردار سلیمانی را خواهند ستاند.

نماینده ولی فقیه در نیروی قدس سپاه قدس تصریح کرد: دشمن بداند انتقام سردار سلیمانی، پایان عمر استکبار است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر