۱۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۴
کد خبر: ۵۵۷۳۰
جلسه شورای پدافند غیرعامل شهرستان ملکان با محوریت تهدیدات زیستی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایداری ملی، در ابتدای این جلسه آقایی، مدیرکل پدافند غیرعامل استان آذربایجان شرقی ملاحظات پدافند غیرعامل را نوعی سرمایه‌گذاری جهت پیشگیری از آسیب‌پذیری زیرساخت‌ها ذکر کردند. 

ایشان رسالت اصلی پدافند غیرعامل را حفاظت از زیرساخت ها و منابع انسانی بیان کرده و نوع تغذیه و امنیت غذایی را یکی از مولفه های اصلی سلامت جامعه معرفی و همکاری و تعامل تمامی ادارات در این زمینه را درخواست نمودند.

آقایی، مولفه های بازدارندگی پدافند غیرعامل را آمادگی، آموزش و برنامه ریزی و تمرین و ممارست از طریق رزمایش و مانور ذکر کردند و در ادامه اظهار داشتند تمامی ادارات تهدیدات موجود در حوزه کاری خود را احصا نموده و جهت بازدارندگی می تواند با کسب مجوز از اداره کل پدافند غیرعامل در این زمینه اقدام نماید.

در ادامه جلسه فرماندار محترم شهرستان گزارشی از اقدامات شورای پدافند غیرعامل شهرستان در زمینه پیشگیری و مقابله با موارد توزیع کیک های آلوده و بیماری آنفولانزای فوق حاد ارائه کردند. ایشان با توجه به اهمیت امنیت منابع آب روستایی و شهری و انتقال خط لوله گاز بر لزوم تامین امنیت جهت ایمن سازی این موارد تاکید کردند.

در پایان جلسه دکتر بهداد، مدیرکل دامپزشکی استان با اشاره به اهمیت غذایی جامعه و نقش مهم طیور در اقتصاد کشور، مقابله و پیشگیری از شیوع بیماری آنفولانزا را بسیار ضروری ذکر کرده و رصد و پایش تهدیدات مربوطه را خواستار شدند و از اقدامات مثبت شهرستان ملکان در معدوم سازی کانون های آلوده و کنترل بیماری مذکور تقدیر کردند.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر