۰۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۰
کد خبر: ۵۵۵۹۴
مدیر کل پدافند غیرعامل استانداری آذربایجان غربی در بازدید از مراحل اجرای مانور پدافند غیر عامل شهرداری ارومیه گفت: در رزمایش پدافند غیرعامل با شبیه سازی یک حمله شیمیایی به یک دبیرستان، مراحل دفاع شیمیایی و اقدامات لازمه، تمرین شد که تمرین مفید و موفقی بود.

به گزارش پایداری ملی ، در راستای ارتقای سطح آمادگی ، استفاده از تجهیزات نوین و افزایش توان هماهنگی درون و برون سازمانی  در مقابله با تهدیدات زیستی و شیمیایی ، مانور میدانی مقابله با حمله بیو ترویستی و شیمیایی توسط شهرداری ارومیه  و با حضور دستگاه های دخیل از  جمله  سپاه شهدا ، نیروی انتظامی ، دانشگاه علوم پزشکی ، آموزش و پرورش ، اداره کل دامپزشکی، اتوبوسرانی ، آتش نشانی و سایر دستگاهها برگزار گردید.

قدرت حبیب زاده مدیر کل پدافند غیر عامل استانداری آذربایجان غربی با حضور در محل رزمایش پدافند غیرعامل ، از مراحل اجرای این مانور بازدید کرد.

وی در این بازدید در جمع کارکنان شهرداری ارومیه و دستگاههای همکار، با اشاره به اهمیت این تمرینات، گفت: هدف از برگزاری این تمرین ، آمادگی و افزایش آگاهی لازم کارکنان این شهرداری و تعامل سریع بین دستگاهها و ایجاد فضای روانی لازم و زمینه سازی فرهنگی برای مقابله با حوادث بیوتروریستی است.

در این مانور ضمن تمرین اقدامات خنثی سازی شیمیایی توسط یگانهای سپاه شهدا ، بخشی از دانش آموزان این دبیرستان توسط نیروهای امداد و نجات آتش نشانی از دیوار پشتی تخلیه و با همکاری اتوبوسرانی به مدرسه دیگری منتقل شده و تحت نظارت و اقدامات بهداشتی درمانی فرضی قرار گرفتند.

سناریوی این مانور با همکاری کارشناسان پدافند غیر عامل و مدیریت بحران شهرداری ارومیه و همکاری مرکز مطالعات راهبردی پدافند غیر عامل کشور تدوین شده بود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر